Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Slöjförbud upphävs

Slöjförbud upphävs

I Turkiet fick man inte ha slöja om man var statsanställd, men nu får man. Titta så glada alla på skatteverket blev. Dom visar handflatan med tummen invikt.
Undrar vad det betyder. Någon som vet, för på Google vet ingen.

Det närmaste jag kan komma är välsignade statsmakt. Äntligen får vi ha en trasa på oss.

Om dom införde samma i Syrien så skulle kanske kriget tvärsluta.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04480.jpg
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Kanske detta:
http://www.reuters.com/article/2013/08/19/us-egypt-turkey-idUSBRE97I0PI2
0130819
leiake jag tycker att du sjunker lite lågt när du skriver "trasa".Trasan som du skriver om är symbol för någons tro,det tycker jag inte att du ska förlöjliga,bara respektera,ok gubben. Du kan läsa mer på www.r4bia.com, hoppas du kan eng.
Kvinnorna på bilden är glada för att Turkiet har tagit bort ett nittio år gammalt förbud mot att kvinnor ska få bära slöja som statligt anställda. Den islamska världen firar!

Inom militären och de dömande myndigheterna behåller förbudet att ha slöja!

Många är rädda för att detta är första steget mot ett muslimskt samhälle. Turkiet är idag ett sekulaiserat samhälle.

Andra säger att det är första steget för att möta kurderna. Förslaget innefattar även rätt att använda kurdiska språket och anväda kurdiska namn på städer och byar.

Så, leiake fotot gällde inte så mycket tunisiska kvinnor – de får säkert redan bära slöja. Där fanns det ingen Ataturk som införde förbudet i Turkiet.
Annons
Förlåt leiake, hade inte glasögonen på mig, du visste att det var Turkiet!
efener!

R4BIA är födelsen av en ny rörelse för frihet och rättvisa . Handen med tummen invikt är deras logotyp. Fiffigt!!

Den upplysningen tackar vi för.
Angående "trasan" så är det ett slangord, men jag kan förstå att du missförstod
mig. I detta sammanhang var det inget bra ord.

Nu får vi hoppas att muslimer och kristna lever upp till detta motto. Jag tycker
nog att det går åt andra hållet. Tyvärr.
leiake de som inte lever upp till detta är varken muslim eller kristen de är idioter hela bunten.Det handlar om respekt,respekterar man varann som de är, så löser det sig.Men sen finns det tyvärr s.k muslimer och s.k kristna eller vad det kan vara för nåt,som inte vill att det löser sig.De utnyttjar bara religionen för sina smutsiga handlingar,tyvärr.
Inte var det fråga om slöja, utan om huvudduk . Inte ska väl en myndighetperson
vara maskerad bakom en disk?

Jag har i min ägo en svart kyrkduk , som min mor använde när hon som ung, skulle
gå till kyrkan. Nuförtiden ser man inte sådana dukar i bruk.
Tycker ni att man kan gå klädd hur som helst på arbetet. Det tycker inte jag. Man får
respektera den allmänna ordningen på varje arbetsplats.

Hur skulle det se ut om alla anställda på ICA gick klädda i vita luciadräkter. Då hade
nog COOP ökat sin omsättning.

Jag har inget emot slöja som klädesplagg när det blåser ute, men att använda slöja i religiösa sammanhang är inget för mig.
efener !

Du är från Arabien någonstans förstår jag och vet vad du pratar om. Det är nog så som du säger. Alltihop går ut på en maktkamp.

Jag håller på oavgjort i den kampen. Det bästa vore ju om vi samarbetade, men
det går inte antagligen. Inte ens två människor kan hålla sams. Hur skall då miljarder
kunna göra det.
Islam är den farligaste religionen och rörelsen i hela världen!
Dom sprider ut sig som en löpeld i hela världen.
På Södermalm i Stockholm där jag bor har vi en moské och där sker böneutrop så man håller på att ramla av stolen! Reinfeldt bor ju inte i närheten så han hör inget. Det finns moskéer på andra håll också.
Tror ni dom skulle tillåta en kristen svensk kyrka i Teheran??
Vart är Sverige på väg?
Jag bara undrar??

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem