Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Ny dator

Ny dator

har fått ett erbjudande att köpa en ny dator till min son.
det är en hp Pavilion 17,3"
1600x900
AMD Quad A8-5550M
Minne 8GB 1600MHz
Hårddisk 750GB
AMD Radeon HD 8550G
pris 3900:-

är den ok?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Göcke !

Du tror att alla är födda med en skruvmejsel i handen. Glöm det. Jag tippar att
75 % av oss vågar inte ens skruva av sidorna på tornet, ännu mindre skruva på
sin bärbara.

Det är lika bra att köpa nytt med en gång. Jag har sett många exempel på gör det själv jobb. Själv har jag provat några gånger att fixa själv.

Lyckades faktiskt byta RAM en gång. Då blev jag förvånad när datorn gick igång.
Jag tror jag svimmade en stund av ren lycka.
leiake , det är klart att det finns de som inte vågar, det var inte det jag menade.

men två skruv för lock och två skruv för hårddisk , det kallar jag inte arbete
det borde alla ha någon som fixar. och innan så tar man ut batteriet på sin bärbara.

du sa själv att du bytte minne , det är klart mer avanserat , även om det är gjort i en handvändning det också.

men det var inte det jag ville poängtera , utan att när problemet med S.M.A.R.T huserade så byttes diskarna med vändande post. i princip

så jag känner inte igen mig i att de på HP säger att man skall köpa nytt.
om inte datorn är äldre än det som sagts.
Att HP har sagt att man skall köpa nytt för att hårddisken pajat är nog ett missförstånd. Det skulle dom aldrig säga.

Men troligen har det varit fler fel som sammantaget gör en reparation dyrare än vad nytt kostar.

Du tycker det är lätt att skruva i datorer, men det är du ensam om. Ger man sig
in alla dessa sladdar och konstiga band så är man modig. Det finns inte många
av oss. Det kan jag lova dig.

Bilar idag med datapaket är lika omöjliga. Börja att rota en stund, sedan är det dags för bärgare.
Annons
Göcke, visst kan jag hantera en skruvmejsel. Men som du skrev att det inte är HPs fel, det har jag inte sagt men när jag sökte på felet så hittade jag ett 30 tal sidor med samma inlägg och det gällde endast HP datorer av olika märke.
Bandit , S.M.A.R.T är en teknik i hårddisken.
och den ska larma om det finns problem via olika program

du fick larmet, när den säger att du skall göra en säkerhetsbackup.

var det garanti på datorn och du ringde HP, så hade de bett dig att du skulle lämna in den där du köpte den. eller ett antal andra förslag. efter att du själv gjort ett antal tester som de initierar dig i att göra.

är det utanför garantin, får man ju själv avgöra om byte av hårddisk är en kostnad man vill ta.
Det är ju ett rent helvete att köpa en ny dator idag! Man vill ju ha så mycket som möjligt för pengarna. Ända letar jag efter en enkel bärbar dator som klarar de vardagliga sysslorna dvs betala räkningar, atg, svenska spel etc etc och är någorlunda billig! En dator blir ju max 2-3 år sen kommer ju problemen!
köp den du tänkte på först, annars så tömmer du plånboken snabbt.
det är det dom vill

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem