Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Dags för klockomställning

Dags för klockomställning

Detta jippo har retat mig i alla år. Nu verkar det som mina smärtor delas av flera.
Det är faktiskt ohälsosamt att ställa om tiden. Vetenskapligt bevisat tydligen.

Jag har mått dåligt när jag har ställt om klockan både på våren och hösten. Sämst
mår jag på våren då man märker av ljuset mer. Hösten är bättre för då övergår vi
till normaltid.

Ni hör på namnet NORMALTID att det är bäst för kroppen. Då känner man sig normal om man känner efter ordentligt.


http://korta.nu/r6g6r
Antal svar på detta inlägg: 38
Sidor: «1 2 3 4

Om man seglat mellan Sydafrika och New Zeeland är en sketen timme inget att haka upp sig på.
Är det nu NORMALTID ???
Nu är det normaltid, och kan ni tänka er, jag mår precis lika bra som igår. Ganska märkligt efter att ha läst hur fruktansvärt plågsamt detta skulle vara, enbart skönt med en extra sovtimme på morgonen, vilken jag dock inte själv njöt av, föredrog en kopp kaffe när jag vaknade
Annons
Här är allt också sig likt, legat framför TV,n halva natten. Precis som vanligt!!
Vi mår bra tack vare återgång till normaltid. Det blir mer känslofyllt till våren
då vi måste lägga till en timma.

Det är på våren vi mår dåligt. Antingen upphör vi med våren eller så skippar vi
tidsförskjutningen.

Vinter , sommar och höst. Ingen vår.
Onödigt att ändra tiden, nu på hösten. Bättre att det hade fått vara, så hade vi sluppit ändra klockan på våren. Nu är det snart kolmörkt morgon som kväll, så det hade inte spelat någon roll om vi kört sommartid på vintern...
Katten vår brukar få sin mat 12-tiden, men nu vrålade katten efter mat redan kl.11,00.
Djuren har sin biologiska klocka och den kan vi inte ändra på.
Joanna,, håller med dig,, nog har det väl snackats klart nu om detta otroligt stora att flytta klockvisaren en timme åt olika håll, vi lever ju som alltid. Bara skönt att få en timme längre ljust under dagtid. Mys och må. Hälsn. L.

Sida:
« 2 3 4


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem