Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Bredbandskollen

Bredbandskollen

Hej, en sak man undrar lite över. Det finns ju en site där man kan mäta och kolla hastigheten på in och utgående filer. Bredbandskollen.se heter den. Nu har den varit lite tjurig på det sättet att den bara skickar, men sedan händer inget mera, Det underliga är att detta gäller bara Google, Explorer och Firefox fungerar som förut. Någon som vet orsaken? Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Lagera, då är vi två av de 4% som kör W.Vista. Ett stilrent OS med en layout som gör sig särskilt bra på en 4:3 skärm, som är den enda rätta skärmstorlek för en normal dator.

http://pcforalla.idg.se/2.1054/1.531767/microsoft-varnar-aterigen-for-
xp/sida/2/trog-tillvaxt-for-windows-8
Nilho !

Man bestämmer givetvis själv över sina datorer.
Detta gör att en massa människor av ren ovetskap låter bli att uppdatera sina
datorer. Det är inte bra.

Det lär finnas 100000 datorer bara i Sverige som är oskyddade och ingår i ett sk. "botnät" som skickar en miljon email samtidigt till en mottagare bara för
att vara elaka. Finns inte ett öre att hämta på sådant, så jag undrar varför??

Däremot kan dom ibland övertaga datorer och styra dom med virus och lite allvarliga grejer.

En 17-årig kille i Canada hade precis köpt en dator. Denna dator hjälpte till att
sprida ett virus som hette Melizza som ställde till stor skada.
Polisen fick nys om hans adress och stormade in genom stängda dörrar och trodde
att han var skurken. Men han var oskyldig visade det sig.
Det var en kille Filippinerna som var skyldig, men datalagen fanns inte i detta land, så han klarade sig.
Nilho, för något år sedan slutade min "tv-skärm" att fungera så då köpte jag en LG-skärm, Flatron, cirka 30x50 , den är helt perfekt och en ren och fin bild blir det. Man får lov ibland att inse tidens tand. Annars allt helt ok. Hälsn, L.
Annons
Kanske någon vill köra en hastighetstest med en analog klocka som mera liknar en gammal hederlig hastighetsmätare i bil? Den bör fungera med alla vebbläsare.

http://rochester.ny.speedtest.frontier.com/
Har W 8.1 och inga problem med BK
Nilho !

Den testen är inte tillförlitlig som du länkar till.
Hej, det är troligen så som någon antydde att Google har lagt dit någon bom eller också är det fel på deras teknik. B-kollen fungerar på Explorer och även på Firefox, så man gissar ju som sagt. W Home Vista Basic som sagt mitt program. Ingen panik dock. Hälsn,L:

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem