Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: TV, film och musik

Uppdrag granskning

Uppdrag granskning

Nu fick man veta att politikerna i Göteborg lever "Loppan" med Goteborgs
skattepengar på hotell Charlton i Cannes.med 6 flaskor skumpa som
frukost och lägger till en extra nota Noir, storlek 40
Allt detta får skattebetalarna i Goteborg betala.
Är dom lättlurade i Göteborg?
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: 1 2 Nästa »

Säkert, och överallt där politiker drar fram, det räcker inte med en bra lön och förmånliga pensions förmåner i de kretsarna
Varför skall min bli politiker om man inte får göra någonting utan att media får reda på detta. Jag skulle aldrig vilja bli politiker.

Visserligen är jag bra på att ljuga, men jag hade nog fifflat med mina kvitton, så jag hade fått avgå.


Politik är ju fråga om makt, inget annat. Har man då fått lite makt så missbrukar många detta förtroende på grund av människans natur. Vi är alla giriga när vi
kommer i en viss position. Tro mig.

Kommer ni ihåg Palme när han svor efter att ha tappat makten efter valet.
Man blir både ledsen och förbannad när det gäller makthavarnas sätt att hantera våra skattepengar. Vad jag förstår görs väldigt lite åt att komma tillrätta med problemen eftersom det upprepas utan några påföljder. Dom här typerna anser tydligen att dom är maktfullkomliga. Dom som sitter inom administrationen och granskar och godkänner kvitton etc. torde väl vara "rökta" om man påtalar oegentligheterna. Det finns ju exempel på att man mist sitt jobb p.g.a. samarbetssvårigheter när man hanterat sådana här frågor. Läste i GP i morse om ett sådant fall i Kungsbacka. Chefer får tydligen inte ifrågasättas för sina tilltag. Orden moral och etik förstår man inte.
Sorgligt.
Annons
Då fattar man varför dom drar ned på sjukvården
alsv !

Nu är kvittoförfalskarna rökta. Viken skam att framstå som fifflare för småpengar.

Detta är ju två herrar högt upp samhället som bär sig så illa åt. Man kan tro att
dom är sjuka på något sätt.

http://korta.nu/1mu3y
Ja, du Leiake det där om att bli politiker det går tydligen ut på att ljuga och vara bra på det. Så du hade kanske haft en strålande framtid som politiker. Du skriver att du hade fifflat med dina kvitton så du hade fått avgå. Men det är ju just det som är vitsen - DU BEHÖVER INTE AVGÅ ÄVEN OM DU FIFFLAR!!! Blir du påkommen med fingrarna i syltburken så får du byta arbetsuppgifter. Men det är ju ofta ett välbetalt jobb du får. Nej det är naturligtvis därför som folk blir politiker det kan inte finnas ett enda jobb här på jorden där det lönar sig att missköta sig på jobbet och dessutom bli belönad förutom inom politiken.
Sen kan det ju vara ganska riskfritt i övrigt också. Det är ju Sverige!! Här finns ingen folkopinion som går ut och demonstrerar mot korrupta politiker. Nej, vi skriver insändare och sen har vi gjort vårt..
babo43 !

Det är vanligt med fallskärmar överallt. Får du sparken blir du belönad med
5 årslöner, avgår du på eget bevåg får du lika mycket, så hur du än gör så
är du garderad.

Troligen går det inte att anställa folk till höga poster utan "fallskärm". Då vågar dom inte ta jobbet.

Jag hade passat bra som politiker för jag ser till att jag får mina personlig behov uppfyllda ,och "skiter" i en massa äckliga arbetare som vill ha sjukhus, skolor och
tandvård utan att betala skatt.


leiake !
Läste din länk om kvittofifflet. Skall bli intressant att följa utvecklingen. Troligtvis läggs utredningen ner p.g.a. "Bristande bevis". Det är ju så det brukar gå till. I
detta fallet hoppas jag verkligen att dessa båda "torskar".
Jag undra hur det skulle se ut utan UG? Då skulle dom vara korrupta i alla kommuner! Det kanske dom är?? Ju högre lön ju mer sno dom åt sig!!

Men om vi varit politiker,hade vi varit lika dana?? Jag tror det!
Se om ditt eget hus,och skit i andra!!!
Hej, en liknande sak i sammanhanget, vågar man lite på stora banker ens längre? I dagens AB på första sidan i varje fall i Sthlms-upplagan står det om en av Swedbanks anställda som spelat på ett spelbolag med pensionärers sparpengar för runt 170 miljoner !! Helt makalöst. Man får kanske skaffa sig en pengakista som de hade för 1000 år sedan. Hälsn, L.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem