Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Ingen julgran i år

Ingen julgran i år

Har inte haft de senaste åren och det blir inte i år heller, kan använda pengarna till annat.



http://korta.nu/8tgy3
Antal svar på detta inlägg: 5
Jo då, här blir det samma gamla plastgran som hängt med i 15 år!!

Köpa gran? Hela skogen är ju full av granar.
HAHA, inte i Malmö, och har man ingen bill är det svårt att komma ut o hugga själv
Ja,boys, helt otroligt, uppåt 800:- i södra Sverige. Undra sen på att det stjäls en hel del granar. En plastgran duger så bra, när den är klädd kan man inte se nån skillnad om man inte går fram o stryker den på "barret". Ha det gott. L.
Annons
1 miljon granar blir stulna varje år. Det låter mycket tycker jag. Jag trodde att julen
var en religiös högtid. Du skall icke stjäla.

Jag kommer inte ihåg om Jesus föddes eller om han dog på julafton eller påskafton. Bryr mig inte.

Plastgran hade jag i många år. Det funkade bra. Julgransbelysningen var mysig.
Lyste upp tillvaron i December måste erkännas.

Nu har jag bara en adventsstake i fönstret. Varför vet jag inte. Men den är mysig.
Alla som går förbi mitt fönster kanske blir lyckliga.
Låt granarna växa och bli till timmer. Viss gallring kan naturligtvis vara befogad. Har inte haft julgran på många år. Körde med plastgran ett par år men tröttnade. Har som leiake en adventsstake inne + en belyst glaspryl som ser ut som en gran. Krans och LED-belysning på entrédörren. Ser hemtrevligt ut i vintermörkret och imponerar på grannarna.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem