Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Julen är snart här

Julen är snart här

Jag kollade nyss så att min adventsstake fungerar. Det är viktigt.

Vad jag inte visste om Jul:

"Från början var julen en hednisk högtid som togs över av kristendomen, då man drack julöl till gudarnas minne."

Julklappar är ett väldigt stök för många. Jul är till för barn. Dom älskar detta
"jippo" och att få julklappar, men för övriga är det liknöjt.

Jag tror att jul är beroendeframkallande. Nästan värre än kokain. Folk blir som
besatta av godhet. Tänk om vi kunde slå ut denna godhet över hela året.

Julhandeln är ryggraden i vår ekonomi. Så skör är den ryggraden
Antal svar på detta inlägg: 5
leiake!

Jultraditionen måste bevaras! Tänk vad manga goda skainga man fått i sig tack vare julen!!
Thomas ursäkta mig, men det där om "manga goda skainga" vad betyder det på ren svenska tro? Jag får inte till något ur det. Dock är ju Julen den stora högtiden vi har i landet så den ska vi vara rädda om. Hälsn. L.
lagera !

Jag svarar istället för "Thomas2" som antagligen häller i sig Skånsk Akvavit just nu.

Har du aldrig hört talas om en "6:a skåne". Det är en sup som är vanlig på julbordet. Dricker du bara Ramlösa kanske.

Många vet nog inte varför vi firar Jul. Dom tror att det är för att julgranshandlarna skall överleva, och att man är långledig från jobbet.
Men det är faktiskt så att Jesus föddes långt borta i Mellan -Östern.
Annons
Lagera

Dä fick leiake till det! Många goda skåningar!!!
leiake, en "6;a skåne" vet man ju, och manga då blir många, men skainga,låter inte bekant. Och varför vi egentligen firar julen har man hört ett stort antal ggr med anledning av ett visst jobb i den omgivningen. Thomas, lycka till. Hahaha.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem