Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Transporter

Transporter

Jag köpte en luftvärmepump förra onsdagen.De skulle komma till växjö i onsdags,vilket den oxå gjode. Den kom från Skara!

Men något pucho!! ställde den vid fel utlastningsterminal!!! Så i stället för att den gick ut till det företag som beställt den,så gick den tillbaka till Skara!!!

Nu ska den komma senast tisdag så jag kan montera den på onsdag!

Men det är ingen garanti! Den kan hamnar i Malmö!! Eller ännu värre i Kina!!!

Pucho,Pucho!!! Tänk om man skulle gjort så när man körde buss! Köra till Finland i ställe för Norge!!

Jag är i nuläget ,HELT VANSINNIG!!
Antal svar på detta inlägg: 16
Sidor: 1 2 Nästa »

Thomas2!

Ibland är livet outhärdligt. Allt blir galet.

Men det ordnar sig till slut.

Min telefon ringde och en kvinnoröst mumlade någonting så jag trodde det var
en försäljare och bad henne dra dit där det är varmare...... och la på luren.

Men det ångrade jag när jag förstod att det var Postens Paket som ville avtala
om leveranstid för ett paket jag beställt.

Två dagar senare kom ju paketet, och jag bad chauffören framföra min ursäkt
till flickan. Då skrattade han precis som att han visste om min fadäs.
leiake!

Jag har ju redan förberett det hela! Borrat ett 1dm stort hål i grunden!! Nu fick jag köra och köpa isolering och täppa till så inte för mycket köld kommer in!!
Vad är det för fabrikat på pumpen du har beställt? Själv har jag en Daikin som jag är helnöjd med, den fyller 3 år nästa lördag.
Annons
Hej Thomas, det där kan inte ha varit den gamla hederliga Schenker-transport som rörde till det så där. När man jobbade där så var det i alla fall ordning och reda, men det är klart, tiderna förändras, inte samma service-anda numera kanske som det var. Stress, stress, stress och bara få in avgifter och så vidare. Hoppas du får den snarast i alla fall. Hälsn. L.
Emans

Det är en mitzibitsi. Ha ha kan inte stava till det nu, men det fins en bil med samma märke!! Den är på 6, 8 kw och klara ner till -30 grader.

Men man kan inte vara säker, det kommer kanske ett helt annat märke!
En sån här pump kosta 19850 kr med instal. plus 200 kr Per meter dragen elkabel av elektriker! Sjukt dyrt!

Men elkabeln har jag redan dragit,så den kostnaden slipper jag. Dessutom har jag förberett en del så slutnotan blir någon tusenlapp lägre!!
Thomas2 har tröttnat på att klyva ved! Den blev nog aldrig torr i alla fall?

Luftvärmepump i övre Norrland. Trodde inte att den skulle fungera så bra där.

Jag väntar på rörläggarna. De skall installera bergvärme och borra 170 m rakt ner i underjorden strax utanför husknuten. Kostnaden lär bli 115.000 kr.
Bra köp, Thomas2
Nilho

Kostnaden blir nog snarare 200 000 installerat och klart.........
Ved är ju billig värme, men gud vilket jobb, såga, hugga torkas, köras in. Nä nu får det vara nog med det.

Lagera! Vill inte skriva vem som var transportör, av hänsyn till dig

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem