Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Diskriminering

Diskriminering

Ser att DO stämt några bensinstationsägare för diskriminering ang en viss etnisk grupp. Jag är ju pensionär nu så jag kan skriva mer än tidigare att det är en mycket stor överrepresentation av denna etniska grupp som smiter från bensinbetalningen. Jag vill påstå att 90% av dessa bensinsmitningar utförs av dessa.
Nu ska man dock ha klart för sig att det är också en "liten" klicka av denna grupp som begår dessa brott.
Antal svar på detta inlägg: 9
PerAsk!

Jag tror det gällde vid biluthyrning till några. Har en svensk dålig ekonomi så får man inte hyra bil. Uthyrningsbolagen är brända in på "skinnet". Det måste stå dom fritt att hyra ut till vilka dom vill utan att diskriminera kommer på tal.

På tal om poliser och att öppna broar.

Nu blir polisen åtalad för tjänstefel när han sköter sitt jobb perfekt. Han får verkligen stopp på skurkarna. Skulle han inte bli honorerad i stället.

Åtala någon som sköter sitt jobb. Det skall f-n vara polis.
då kan man ju säga att en liten klick är det som får allt att falla.

men tillhör man den ärliga övriga delen 99,9%, så får man ju inte bli nekad

då är det diskriminering.

skit samma vem som blir nekad..

Så påståendet är lite svårsmält

endera är vi tjuvar och banditer eller så är vi vanliga samhällsmedborgare som försöker att följa lagar och förordningar.

Tydligen är vi väldigt lika stöpta , vi som är skolade i det Svenska systemet-modellen
och känner inte igen oss i att man ska fuska , och ändå så visar allt på att vi är ganska lika
det får vi ju bevis på dagligen.

Jag tycker det är sorgligt. att vi hellre odlar fördommar än bygger broar

Hello alla, kan bara instämma helt i alla tre som skrivit före mig här. Att biluthyrningsföretagen vidtar denna åtgärd har ju givetvis sina anledningar. Inte stoppar de uthyrning bara för skojs skull. Och beträffande leiakes ord om polisens möjligheter att sköta sitt jobb så har vi helt samma åsikter där. OM dom INTE ingriper då får de påskrivet för det, och när dom gör det, ja då är det inte heller bra. Killarna som körde bilen där måste ha varit blinda, ser man inte inte en stor motorvägsbro som står öppen, då sitter man på fel plats. Den som ordnar ett åtal mot den polisen skulle man vilja se nästan. Hälsn, L.
Annons
Många kloka ord enl. ovan som jag gärna ställer mej bakom. I samband med detta kom jag osökt in på det här med övervakningskameror. Varför är hederliga människor avogt inställda till dessa? Personligen får man filma mej var och när som helst. Enda undantaget torde vara när jag går på muggen. Jag tycker att det här med personlig integritet har gått lite väl långt. Visst kan det kanske vara lite känsligt att känna sej övervakad men jag accepterar detta därför att man bevisligen klarat upp en mängd brottsliga fall med hjälp av övervakningskameror.
Ärliga människor har väl inget att frukta, eller? Övervakningskameror på bensinstationer kanske vore en bra grej. Tyck gärna till om mitt inlägg !
lagera !

Här har du åklagaren som du ville se mellan fyra ögon.
Han heter Håkan Roswall. Det är han till vä.i bild. Den andre är Svart....

Han sänkte Pirate Bay , vilket var bra gjort. Men när han sänker poliser för att dom gör ett bra jobb, då sjunker han i min aktning.

http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04520.jpg
Som sagt,det stämmer, den bilden har man sett någonstans men bara gått förbi som hastigast. Nåja, vi får se hur det slutar med polisernas insats. Hälsn. L.
Ang. broöppningen... Man var ju tvungen att få stopp på bilen. De körde i 170 ibland och på fel sida. Ett under att ingen annan blev dödad, men det kunde det blivit på andra sidan bron, om de fått fortsätta. De hade ett val att stanna vid rödljuset vid bron, men valde att inte göra det. Ingen annans fel än deras eget!
Ang zigenarfrågan.... Biluthyrarna lever på att hyra ut fordon. Vill man inte hyra ut, så beror det på erfarenheter. De måste väl vara upp till dem att bedöma risk att hyra ut eller inte
Iggesörping, så sant som det är sagt. Man får verkligen hoppas att domstolen tar sitt förnuft till fånga och stryker saken mot polismannen, och samma sak med biluthyrarna vem ska bestämma de om inte uthyrarna själva ! Hälsn, L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem