Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vin är farligt

Vin är farligt

Tittade på TV4 Kalla Fakta där dom testar viner , där en kvinna säger att skulle
en kommun skicka in prov på sitt kranvattnet så skulle det vara otjänligt.

Så mycket bekämpningsmedel och annat jox är det i vin.

Nu vet jag varför jag har levt så länge. Jag har aldrig druckit vin.
Antal svar på detta inlägg: 7
Inget upphör att förvåna mig längre.

Brygga sitt eget vin på kranvatten?!

Ska man eller
Vad har dom för slag av vatten tex i Italien eller Frankrike osv.

Jag tycker heller inte om vin, det smakar beskt och surt.

Hur vinsmakare får fram sina smakupplevelser som passar till olika maträtter, är för mig en gåta...

Jag har heller aldrig förstått mej på tjusningen med vin. Beskt och surt som LasseS60 säger. Förmodligen hör väl "vinsörplandet" till det som klassas finkultur.
Tacka vet jag en kall öl även om den sen urminnes tider är en dryck som folk från samhällets lägre skikt drack. Vad jag vet så tillsätts inga produktionshjälpmedel vid framställning av öl. Följer man dom tyska renhetslagarna så är det vatten, malt, jäst och humle som gäller. Inget annat.
Annons
Jag trodde faktiskt att vin var en naturprodukt. Men hej vad jag "sket" mig.
Det syns som Coca-Cola verkar mer naturligt. Det bästa man kan dricka är tydligen kranvatten då det är renare än rent om man inte bor i Örnsköldsvik.
Där leder dom kranvattnet i samma ledningar som toaletten. Nu slipper folk
koka vattnet. Men antagligen har dom druckit vin under tiden som kranvattnet varit otjänligt. Så dom ligger pyrt till med sina inälvor

Öl tror jag är en ren naturprodukt. Synd att det innehåller alkohol.

Vin är en stor bluff precis som allt annat i denna smutsiga värld.

http://korta.nu/c7jrp
Hej boys, om man ser det som så här, kanske inte vinet som är det farliga utan snarare vad man gör med det, dvs inmundigar för stora mängder till ex, och kanske alltid måste ha ett glas vin till maten osv osv. Lagom är bäst som det heter i flera olika sammanhang. Tur att man inte sitter fast i såna snaror. Hälsn,L.
Leiake, till din tröst kan jag säga att det visst finns alkoholfri öl.
Men smaken är väl inget att skriva hem om......
IvoBaloo !

Men visst, en alkoholfri öl är aldrig helt alkoholfri. Det innehåller dock så lite – under 0,5%, att det inte är mätbart i blodet. Fast kör försiktigt för det.

Så skriver Spendrup om alkoholfritt öl.

Alkohol är inget främmande ämne för kroppen, det bildas vid matsmältningen.
Därför är toleransen satt till 0,2 vid bilkörning, annars skulle alla torska.

Vi är lite på "kanelen" allihopa utan att veta om det.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem