Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Lämna mobilen

Lämna mobilen

... och ät för halva priset. Detta är ju en strålande ide`,men hur länge klarar
krogen den bördan.

Det är faktiskt irriterande när man äter ute och dom sitter i sina mobiler och
tjatar. Men det är inte så ofta i Mariestad konstigt nog.

Däremot på bussar och tåg.

http://korta.nu/6bm6i
Antal svar på detta inlägg: 6
Leiake Det är en livsstil att ha sin mobil i handen och det stör inte mig. Du själv sitter ju vid datorn 10 timmar om dagen:)

Det som är allvarligt är att mlbiler och surfplattor fatta eld vid laddning gäller främst iphone och ipad.
Jag är ingen motståndare till teknikutveckling. Mobiltelefonen har tveklöst fört mycket gott med sej, men också skapat en hel del negativa sidor, t.ex. SMS:a och snacka i telefon samtidigt som man kör bil. Nu har vi dock fått en ny lag som enligt många är i stort sett värdelös. Vad det resulterar i återstår att se. Jag håller nog med leiake att man blir irriterad ibland. Åkte buss från Göteborg till Stenungsund och en ung tjej pratade högt och ljudligt i telefonen hela tiden. Kunde höra att det bara rörde sej om dösnack. Mycket irriterande.
Restaurangägaren har tagit ett bra initiativ till att lära sig njuta av maten.

I dag är det en konstform att lära sig stänga av Fonen
Annons
Det börja blir för mycket käbbel om mobiler. Ska alltid gå till överdrift . Snart är det förbjudet att använda fonen på sitt arbete, bilen restaurang på gator och dyligt.

Det är bara en tidsfråga innan man inför fonkörkort !
God mat skall njutas utan ringande i öronen. Och en sak angående mobil/bilkörning. Det mest givna i sammanhanget där är ju och borde vara givet, mobilen i fickan eller i någon väska medan man kör bil. Bilkörning ska vara den sak man ägnar sig åt när bilen är på rull och inget annat, vanlig hänsyn mot medtrafikanter gäller alltså till 100 %. Nu väntar vi bara på "Sven Storm" som sägs vara på väg, det kom lite blötsnö över Sthlms-reg på morgonen men blev inget mer. Få se nu hur det ser ut i morgon bitti.Mysig kväll alla. L.
Min mobil hänger i köksfönstret. Det gör den varje jul.
Telefonen däremot hänger vid örat, dock inte på restaurang...

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem