Fredag 17 maj 2024 vecka 20
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ranelid

Ranelid

Han körde över heldragen linje då han inte kunde stanna för bilarna som skulle
göra en vänstersväng. Med andra ord så körde han för fort. För att undvika att
köra in i bilarna bakifrån så tog han en rövare och körde om i stället.

Den mötande bilen försökte väja åt diket men då gjorde Ranelid samma manöver
och krocken var ett faktum.

Detta är i mina ögon ett solklart fall av grov vårdslöshet i trafik.

http://korta.nu/cnqmn

Antal svar på detta inlägg: 7
Solklart!
Jag tittade på Aftonbladets TV om Ranelids bravader. Han har 7 fortkörningar så
han är ingen bra bilförare. Han är en Schumacher.

Dessutom visar Aftonbladet fel vägkorsning. Man kan inte lita på någon.
Min länk i inlägget är den riktiga, inte denna länk. Hade han gjort en omkörning
i det visade vägkorset så hade han aldrig fått tillbaka sitt körkort.

http://korta.nu/o315n
Helt klart, och med tidigare bravader i trafiken borde han få körkortet indraget, på lång tid. Han är en kändis och då har man vissa favörer tydligen. Själv gör han allt för att få publicitet.
Annons
God forts, en liten undran här bara. Anar man lite av den berömda kungliga avisen här eller? Självklart ska ju alla trafikregler gälla för alla som befinner sig ute på vägar och gator. Men, en sak i sammanhanget är viktig, vi som inte varit med i händelserna vet ju inte mer än vad press och annat skvaller skriver och pratar om. Och nog vet vi ju att på den nivån plussas det på i de flesta sammanhangen när det gäller folk av Ranelids modell. Och båke, man ska nog akta sig för att antyda saker som man inte är insatt i. Hur som , visst händer det saker. Fira helg nu och må gott alla.
Jag är ingen trafikjurist men det är ju fakta att han kört över spärrlinjen in i motsatt körbana och frontalkrockat där... Om inte detta är vårdslöst vore det väldigt märkligt.
Jag har en anställd som körde om en buss som stod still precis innan ett övergångsställe och han blev av med körkortet 4månader och ändå hände där inget. Det stod folk vid övergångsstället och därför betraktades det som vårdlöst. Bedömningen var väl att han riskerade livet på de som skulle gå över även han var förbi innan personerna började gå över gatan.

Ska bli intressanta att följa detta för detta om att vi är lika inför lagen är rent båg.

Trevlig kväll!
Wacko!

Troligen har Ranelid kör för fort på 90-väg. Kör man Jaguar i 90 km/tim så tror
man ju att man står still.

Han har kommit fläskande i 140 km/tim och samtidigt SMS:at när han får se
bilarna framför sig. Han hinner inte ens bromsa utan väjer till vänster för att
undvika en krock. Då får han oturligt nog möte med en racerbil med vinge på
bakluckan.

Hur man kan bli frikänd i tingsrätten för en sådan grej är mig en gåta. Han är väl
kusin med domaren. Men åklagaren är han inte släkt med utan denna man överklagade till hovrätten.

Det hade varit ärligare av Ranelid att säga som det var än att låsa upp sig denna
fälla. Han är ett stort "skämt" denne man.

Han fru var ju med vid tillfället. Varför tiger hon.
Hon satt och sov kanske.
Hej boys klart att den pratsamme Ranelid ska följa trafikregler som alla andra, inget snack om den saken. Men Wacko, ser att du skriver om en som gjorde omkörning vid övergångsställe och fick betala dyrt, det är ju bara så där att omkörningsförbud råder vid och på övergångsställe så det var klart orsaken där. Man blir förvånad dagligen dags i trafiken hur vissa bilförare helt ser bort från den sak de ska ha koll på, nämligen bilen och trafiken runt om. Och inte blir det bättre heller trots alla lagar och förordningar. Ha en bra kväll nu, dags för middag här. Hälsn, L.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem