Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Elefanter är snälla

Elefanter är snälla

...har jag alltid hört. Men jag får ändra uppfattning.
Däremot får jag raseriutbrott mot reklam, men det får gå i ett sådant här fall.

http://tv.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/djur-och-natur/article30588.ab
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Men hallå, hur dum får man vara egentligen! Det finns väl ändå gränser på hur nära man får köra ett vilt djur. Det är väl klart att djuret kände sig trängt. Bilen ligger ju alldeles bakom elefanten.
babo43!

Bilisten tror som jag att elefanter är snälla som f-n. Vad dom inte vet är att elefanter inter gillar blåa bilar som dessutom tutar på dom.

Detta är som jag ser det, stalking, och lär ska vara kriminellt...

Förföljelsesyndrom, stalkning (av eng. stalking), är att tvångsmässigt smyga på och förfölja en annan person. Det kan exempelvis handla om en psykiskt störd person som förföljer en politiker, ELEFANTER, känd person, person i sin umgängeskrets eller en för vederbörande helt obekant person. Det kan även röra sig om att kontakta en person i sådan omfattning via telefon, brev eller e-post att det uppfattas som trakasseri.

Annons
Goddagens, vilda djur har ett inbyggt försvarssinne som alltid träder i kraft vid minsta lilla hotelse. Inget konstigt alls med hans uppförande. Bilister som kör såna trader måste tänka en bit framför sig. Dom hade ju tur att det inte blev större skador ändå. Hälsn. L.
Jag tror på allas godhet innan något annat bevisats. Tyvärr, har det ju visat sig att människan är troligen den ondaste varelsen på denna jorden. Djuren dödar andra djur (och även människor om dom kommer för nära) men det är antingen i försvarssyfte eller av hunger. Jag trodde i min enfald att alla människor som åker till dessa länder med dessa utrotningshotade djurarter gjorde det för att få en skymt av dessa fantastiska varelser innan det är för sent. Och däri ligger väl en självklarthet i att visa all respekt åt djuren. Men nej här kommer dumma turister och som vanligt så tror dom att dom äger världen. Tycker bara att det var synd att det var elefanten som blev straffad i fallet som visades ovan. Men det tyvärr så är det alltid så.
lagera!

Tama elefanter är ju inte vilddjur. Dom är tamdjur ungefär som en hund.
För att inte elefanter skall kunna röra sig fort så kedjas dom kring benen. När dom har varit kedjade några år så surnar dom till. Dom kan bli riktigt sura.


Indiska elefanter blir jättesura. Titta själv, rena slakten .Du måste intyga att du tål
hemska bilder först. Gör du inte det så stäng av.

http://korta.nu/c8alj
OK leiake, visst, men detta var ju inget tamdjur vad man kan se. En safaritur går ju inte i nån cirkusmanege direkt, eller hur. Åker man ut på en resa så där då kan vad som helst dyka upp framför bilen, och då gäller tankeverksamheten hos folket i bilen. Anser nog att elefanten i detta fall handlade helt i överenskommelse med sitt/sin livs tillvaro. Hälsn. L.
lagera!

Jag antar att du inte sett den senaste videon jag länkade till. Vi pratar om två
olika elefanter nämligen.

http://korta.nu/c8alj

Videon är så hemsk att man måste ge sitt godkännande innan man kan se den.
Det lyser rött men det är inget farligt. Man måste vara i mogen ålder och det
klarar du och jag med råge. Vi är övermogna, som fallfrukt ungefär.
Det enda djur som är elakt är människan
Men Leiake om du hade varit en elefant och tvingats fjanta dig varje dag och dessutom bli illa behandlad, hur hade du reagerat? Betänk att dessa elefanter, ända sedan barndomen, har utsatts för tortyr för att lyda människorna. Nej, elefanter är inga leksaker det visar väl denna videon helt tydligt. Elefanten är ett klokt djur med känslor, precis som vi människor. Men det måste ju ändå finnas gränser även om man är en elefant. Det tragiskt att se, men jag tycker det är mest tragiskt från elefantens synvinkel. Det finns ju bara ett sätt det kan sluta på för den.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem