Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

SJ säger upp folk

SJ säger upp folk

Skulle kanske trafikverket göra med . Så kanske det inte behöver sägas upp 400 banarbetare .För varje 100 i skatt kommer 20 kr ut i spåret måste vare nåt fel.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Det verkar förvirrande för oss vanliga dödliga hur man kan säga upp banarbetare
på trafikverket när spåren och ledningarna ramlar ner varje dag.

Det är väl meningen att underfirmor skall ta hand om skötseln.

Dom 400 så får gå nu inom SJ är ju callcenter och resebyrå samt biljettbokning.
Datorerna och det digitala nätet gör folk arbetslösa.

Undrar hur det skall finnas försörjning för alla i framtiden när datorer tar hand
om 50% av jobben. Snart går tågen utan förare. Det sitter två gubbar i en
lägenhet i Katrineholm och sköter alla tåg i hela Sverige.

Drönarna som bombar i Afghanistan sköts av en gubbe som sitter i USA och kör
dom prick rätt in i Al Quaidas lunchrum. Otroligt!!
Jag tror inte att du vet hur rätt du har i dina farhågor om framtida jobb leiake. Ett tåg är så lätt att ta bort chaffören i. Det går ju på räls.

Vad som kommer starkt i USA nu är robotar som är affärspersonal. Det finns en robot klar för hamburger restauranger. Den gör 6 hamburgare/tim inkl jobbet att skiva tomaten. Ingen människa klarar detta.

När mobilt 5G utvecklas så kommer inte fokus att vara på mer hastighet utan på mer stabilt nät. Det får inte koppla ned. Bilarna kommer att vara uppkopplade mot ett moln hos bil lev. Vilka funktioner som kommer att finnas där kan man ju bara fantisera om. Prov pågår redan med autopilot i långtradare.

Så ett säkert jobb i framtiden bör vara programmerare eller barnmorska.

Pedhan!
Du är verkligen ute och cyklar! Om du visste vad fel du har när du tror att det går att ta bort lokföraren. Även om tågen går på räls så är det helt omöjligt!
6 hamburgare/tim! Vad är det?? Det är den slöaste robot jag har hört talas om!!
När jag jobbade extra på McDonalds för många år sedan så gjorde vi 30-40 hamburgare/tim!!!
Annons
Haha loket55, där träffade du huvudet på spiken
loket55!

Det finns ju förarlösa tåg redan.

Hamburgarautomaten gör 6 hamburgare / minuten, men dom blir inte goda.
Lite plåtsmak troligen

Tomaterna växer färdigskivade om några år.

http://korta.nu/v6v76
leiake
Du har helt rätt! Finns i japan men dom går inte på räls! Sen går dom samma sträcka mellan 2 stationer! Bergbanan på skansen är också förarlös!
Men jag tycker inte det är tåg någon av dom.
allt liknar ytterligare slakt av järnvägen.

förr hade man biljettförsäljare som hade säkerhetskunskaper och sattes in i snöröjningen.
idag finns det inte ens folk i närheten om det behövs
Göcke!

SJ Resecentrum i Skövde var lite frekventerat. Snart fixar alla sina biljetter på nätet. Varför skall dom då med en massa personal som sitter och löser korsord.

Eller som i denna roliga vits.

En sekreterare hade opererat blindtarmen och fick besök av en arbetskamrat på sjukhuset.
- Hur går det på jobbet då? undrade den nyopererade.
- Det funkar bra, svarade besökaren. Vi har delat upp dina arbetsuppgifter mellan oss andra sekreterare. Eva kokar kaffe, Lena stickar på din jumper, Kajsa öppnar posten och jag ligger med direktören.



vi är inne i en förvariant av det kontantlösa samhället och skapar färre och färre jobb.

kommer inte antal jobb att öka !

behöver vi inga barnmorskor , för ingen vågar bilda familj

och programmerare , köper vi billigare från Asien

vi är i en ond cirkel av vinstbegär

det enda som lönar sig tydligen är att råna guldaffärer på guld och ädla stenar.
leiake
Apropå förarlösa tåg så när japan införde dom så vågade ingen åka med dom!
Så dom satt in en människa längts fram som satt och räknade riskorn!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem