Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Lexbase

Lexbase

Eftersom Lexbase är hackad så vill jag erinra er om att om ni har loggat in och
betalat så finns där risker.

" Bahnhof varnar även de som lämnat från sig betalinformation, till exempel inloggningsuppgifter. Har man gjort det bör man omedelbart ta kontakt med Lexbase och sin bank. "

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: 1 2 3 Nästa »

http://korta.nu/feqik

Nu har jag i alla fall varnat om saken.
Har det hänt nåt nytt sen i går? Dom flesta verkar vara oroliga över sina kontokort/kontouppgifter.
de stängde ju ned lexbase , så nu ligger det hos alla som betalade för att få ut uppgifter att kolla sina konton framöver (de kallas av Bahnhof för tredje person)
och de vill inte stå för eventuella kontostölder.


men att de inte förstod att detta skulle hända och stängde ned innan, det är blåögt, och visar ju att våra politiker fattar noll och leverantörerna bara är ute efter att få in så mycket pengar de kan, de bromsar bara när de själva tror att de kan bli stämda.
Annons
Hello, alltså, hur det nu än är och går och slutar med den här saken så avgör vi ju själva om vi ska gå in eller inte gå in på sådana där saker. Det vet vi ju redan om att det finns snart ingen säkerhet på vissa ställen. Ett enda säkert sätt, vandra vidare utan att ge sig in på dylika siter och lev i frid. Vinterhälsningar från Kungliga idag, L.
lagera
Håller helt med dej. Folk är av naturen nyfikna men jag tror att majoriteten avhåller sej från att gå in på dylika siter eftersom det är förknippat med kostnader. Snålheter har en bromsande funktion vilket i detta fall är bra.
Personligen tycker jag att siter av denna typ är förkastliga, men som vanligt
finns det några "smartingar" som ser en chans till lättförtjänta pengar.
Hälsningar från ett Bohuslän klätt i vinterskrud.
Jag har roat mig med att titta på framförallt advokaten Ljunggren som var så kallad talesman för Lexbase. Han finns i Skövde.

Efter en liten stund så framstod han som det mest oseriösa advokat jag har sett.
Hans soliditet benämns med siffrorna - 13.825,00 % .
Jag säger som Astrid Lindgren att så många % finns inte.

Jag tror att hans advokatlicens ryker. Annars är det fel på hela systemet.
En advokat måste ha ordnad ekonomi, annars hemfaller han i kriminella idiotiska
affärer. Han och hans fru är troligen i desperat behov av pengar.
Hej alsv, hm, (allmänna landsbygdens södra vägar?) något ditåt? Ursäkta, mani på att lösa kryss och rebusar. Visst är det ofta den Kungliga svenska nyfikenheten som spelar roll i sådana här saker. Rätt nära som reklam-mail i inboxen trots att man bromsat allt vad det går nästan. Men, ALLT man inte känner igen, soppåsen på direkten. Hälsn, L.
Att sköta sina egna affärer och skita i andras är väl det bästa! Jag skiter fullständigt om grannen åkt dit för rattfylleri! Det är inte mina problem!

Nyfiken i en strut......
Thomas2!

Har du varit i Thailand nu igen.

Jag har läst mellan raderna att du är nyfiken som en strut, men du har lärt dig
att behärska denna åkomma.

Jag får erkänna att jag var nyfiken för några år sedan, men det har jag arbetat
bort. Bingolotto vill ge mig 8 gratislotter om jag spelar lite mer.
Men den grejen går jag inte på. Man får en ny lott. Vad gör man med den.
Spelar så klart och förlorar eller vinner en ny lott som man förlorar.
På den gamla goda tiden då käringarna hade syförening en gång i veckan,inklud präst behövdes inget internet eller lexbases!!

Där ventilerades allt om alla,både det som var sant och osant!! Jag tror att nyfiken lade sin grund där!!

Varit på kärleksöarna!!

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem