Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Bankkort

Bankkort

Polisen ger rådet att skrapa bort CV-koden på baksidan av kortet och skriva upp
den på en lapp. Det står att skurkarna bara behöver namn, kontonummer och CV-kod för att länsa mitt konto.

Är det med sanningen överstämmande med verkligheten. Behövs det inte en Pin-kod också. Jag får inte ut något ur en bankomat utan pin-kod.
Däremot kan jag handla på nätet konstigt nog utan pin. Så det ligger nog något
i vad dom säger.

Det verkar lite slappt att man så lätt kan bli lurad. Här behövs verkligen något
bättre. Varför införs inte Bank-ID och e-legitimation överallt.

Om jag skrapar bort CV-koden på baksidan av mina kort så tänkte jag sätta
en lapp på framsidan, annars glömmer jag av koden.

Jag har mitt Microsoftkonto tejpat på baksidan av tangentbordet för där tittar
aldrig någon skurk.

http://www.aftonbladet.se/minekonomi/article18337149.ab
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej på er, det finns redan Mastercard Secure Code och Verified by Visa, som innebär att man måste skriva in sin säkerhetskod först innan köpet går igenom. Tyvärr används det inte överallt. Läs mer här: http://korta.nu/xzean
Jag har MCard både med och utan Secure Code. Jag använder mest det utan för att det är enklare, allt står på kortet juh, lite risk får man väl ta. Jag vill inte att den möjligheten tas bort. Det är väl upp till var och en vilka risker man vill ta.


Om man är försiktig så skall man ha ett bankkonto som INTE är kopplat
till ett betalkort, Där har man sina besparingar.

Sedan har man ett konto som ÄR kopplat till ett bankkort. Där har man en
tusenlapp. Blir man av med kortet eller annat elände så känns förlusten överkomlig.

Behöver man mer" stålar" på kortet så för man över det snabbt om man har smartphone. Den där" snarfånen" kan man inte vara utan snart.
Annons
vad händer om man blir bestulen på fånen och korten osv..

i fånen så har man alla lagrade lösenord , pinkoder osv ...

om ni inte viste det , så kan lösenorden ibland ses i datorn/padda osv också
Man får förvara fånen och bankkortet i kalsongerna när man är ute på stan. Ett
annat sätt är att aldrig gå ut med sina prylar på sig. Man kan ringa affären eller
krogen och betala i förskott på nätet. Vattentätt.

Snart är det dags för fingeravtryck så kallat biokemi. Men då skär väl skurkarna
av våra fingrar så vi inte kan legitimera oss.

Här är en bild på en som vägrade låna ut sitt finger.



http://www.internetstart.se/bildgalleri/pics/04572.jpg
det spelar ingen roll hur vi betalar ,
det kontantlösa skapar andra vägar bara.
nu tvättar tjuvarna pengar via bitcoin

och guldbutikerrna länsas på hårvaluta guld och ädla stenar.

undrar om det var så smart att försöka göra det penninglösa samhälle
RFID-chip någon?

Det blir nog så att det är bättre att alla går tillbaka till bankbok och kontanter.

Ner med den nya världsordningen = NWO

Hej, hörde just en intervju med en polisman i radion som hade vissa tips om saken. Någon slags över-tapening av kod på baksidan av kontokorten skulle förhindra saken i fråga. Man undrar lite, om man betalar med kort inte står man ju då och ropar ut koder och siffror. Det fanns visst nån restaurang som tog med sig kortet från bordet för att kunden skulle betala, men den saken skulle inte jag gå med på numera. Tyvärr får man väl säga. Håll i korten. Hälsn.
korten försvinner ju till kassan på många av våra svenska restauranger , och utomlands är det ju ännu mer vanligt.

man lägger kortet tillsammans med kvittot och de drar iväg med det

skulle nu fonen vara betalmedlet, så har vi ligor redan i Sverige som snor dem från borden när man sitter och fikar/äter.

de vill ha hjälp med något , så snor den andre telefonen


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem