Fredag 26 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

Song Contest

Song Contest

Eurovisionen igår. Jag tyckte skäggiga damens låt var bäst, och jag tycker hon var värd att vinna, men jag förstår inte kommentarerna efteråt att detta ligger så väl i tiden.

Vad menar man egentligen, tycker man att könen skall raderas ut fullständigt, skall vi vänja våra barn vid att farmor kommer o hälsar på i helskägg, skall farfar ha långt böljande hår och läppstift kombinerat med örhängen och lösbröst.

Jag tycker detta har gått helt överstyr, varför skall inte en man få vara en man och en kvinna en kvinna? Trolige är det en generationsfråga, jag tror att Conchita hade tagits om hand för förargelseväckande beteende när jag var ung, kommer aldrig att kunna acceptera detta.vad anser ni
Antal svar på detta inlägg: 25
Sidor: «1 2 3 Nästa »

DedaPera, så sant, så sant. De olika delarna av Europa följs oftast åt. Och en viktig sak i sammanhanget, tiden går och man blir vuxen och smaken är som baken, delad och förändras för varje tid som går. Hälsn. L:
Ja North, du lever efter din syn men man får accseptera att allting förändrar sig, även vi människor. På min tid som ungdom så gick jag med långt hår, utsvängda V-jeans och glansiga skjortor. Då tyckte de gamla att det såg gräsligt ut men vi ungdomar trivdes med det själva.

Föritiden på 1100-1200-talet så gick ju alla med någon sorts klänning.

Tiden förändras och även så människans beteende utseende och klädsmak, inget konstigt med det.
Vi är mer anpassningsbara än vi egentligen tror.

Ska bara tillägga:

Alla är lika värda oavsett utseende, religion, kön, läggning osv
Annons
Moliere var väl stilig

http://korta.nu/fxc7e

Göcke, helt fantastiskt, redan på den tiden, snyggt hår hade han också, långt hår var redan modernt då alltså. Den där länken måste man ju bara spara. Hälsn. L.

googla på skäggigadamen så ser ni att det var en attraktion på cirkus i många år
och är det även fortfarande i USA.

förr var det en sensation i dag vet vi att det är en kromosomförrändring som orsakar det, som mycket annat.

och forskar vi i bra sångröst, så är det säkert en kromosom som orsakar det med.
som med mycket annat osv.

tittade inte på festivalen, men nu i efterhand så var ju alla tre i topp bra låtar.

så kan inte gå in på vem som var bättre eller så. eftersom jag inte har lyssnat på alla.

jag föredrar ju kromosom resonemanget före att mäta skallar och ögon/öron avstånd på vad man är för något.

och hår/skägg är inte det avgörande i vilket kön man tillhör.

där finns det mer parametrar än allt annat nämnt här.

det är ju därför det har lagts till en tredje person , han/hon/hen

och då borde ju alla kallas hen , som neutral personlighet

Vi kommer alla bli små gråa E.T:s med tuttar och skägg som ligger vända mot Mecka!

Tjohoo!

Harlekin33

skägg och tuttar har vi ju redan i olika stadier mer eller mindre..

bara att skriva så visar ju på att det måste vara något annat som styr

Hmm? Inte är det Frankfurtskolan i alla fall.

För att återgå till Song Contest så är det här min favorit. Jag ryser!!!
https://www.youtube.com/watch?vSw9UoiB92w


WOW!!!!


kortlänk http://korta.nu/zkavf

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem