Måndag 23 september 2024 vecka 39
Forum
Kategori: Familj och hälsa

usa bakom ridån

usa bakom ridån

right, hur fungerar amerika, USA????
dubbelmoral, hyckleri, sanning eller konka? puss eller kram?
jag älskar amerikanska filmer, bilar, coca-cola, älskar ALLT i amerika, för det är drömmarnas land.
men är allt så vackert? så mycket våld...aggressivitet, alla är motståndare till något som även det har motståndare, demokrati.
right, det fin...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Hej Los Lovos!
Det kan ju bero på att det stället där du köper Max:s Hamburgare så är det så många som köper hamburgare så att stekbordet inte har rätt temperatur . Eller så är det så enkelt att dom på det stället är värdelösa på att steka hamburgare.
Vad i består den berömda amerikanska dubbelmoralen egentligen?
USA har allid varit lite skrytiga av sig. Dom är stora, har relativt mycket makt, vilket får dom att bli skrytiga! Skulle man jämföra andra länder med USA, och dessutom ta hänsyn till storlek och ekonomi så skulle skillnaden garanterat ej vara så stor! :)
Annons
Värst är nog Sibylla...

Hur det står till med USA kan jag inte svara på, har aldrig varit där.
Fast å andra sidan känner jag ingen större längtan dit heller, vilket kanske i sig är ett omdöme?

Men det vore säkerligen nyttigt att åka dit och uppleva detta världens mäktigaste land, och att själv kunna bilda sig en uppfattning om det. Jag menar i stället för att leva i tron att det amerikanska samhället är antingen lika sött som en episod ur Doktor Quinn eller precis så kargt som många av dess kritiker menar att det är.
nu är jag förvirrad, tog nyligen en milkshake på BURGER KING...jisses va goood den va!!!
smarrigt, lyxigt med jordgubbs
smaken som sirlade ner till den varma magen i solvärmen.

amerika...oooh...dom skapade milkshaken!
skål!

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem