Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Hobby och motor

Hobby

Hobby

Har i många år funderat på varför alla är så hemlighetsfulla med sina hobbyer eller andra aktiviteter.
När man kommer till den frågan eller ställer den, så blir det ofta ganska tyst.

Är det skämsigt att säga vad man gillar att göra??

Jag själv har under snart 15år varit aktiv att hjälpa pensionärer & handikappade & nyinflyttade med det tekniska i sitt dagliga liv.

Det har ...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 18
Sidor: «1 2

Ja när motorn går så sprutar det ur oljestickan en del. Kolla luftfiltret så att inte detta har korkat igen. Vevhusventilationen lär vara någon svampliknande grej som sitter inne i någon liten burk eller så och blir den igentäppt så kan det bli så här om det har torkat ihop.
Är det en mindre gräsklippare eller en att åka på?
Tack PerAsk, det är en liten maskin. Partner. Jag har gjort rent luftfilter och ska nu kolla om jag kan hitta burken med vevhusvent.

Om du vill öluffa Grekland, GÖR DET, väldigt enkelt och smidigt. Vi åker i juni nu och det gjorde vi förra året oxo. Bara halvbelagd hos uthyrarna då. I juli måste man boka i förväg, nu står uthyrarna på ett led på kajen när båten kommer in. Bara att välja och vraka. Pris 25 E per natt för studio som är vanligast. Rum, dubbelsäng, dusch, toa, o ett minikök. Pris beror lite på prisnivån på ön.

Läs mer här:

www.kalimera.se

Färjeavgångar hittar du på en Android app som heter Openseas.

Allt är väldigt enkelt och roligt.
Mina hobbies är många, så det är egentligen onödigt att skriva om allihopa.

Jag gör ett litet försök:

Människor, djur, matlagning, blommor,korsord, gamla byggnader, trädgård, fåglar, barn, läsa, svenskbyggderna i Estland, antikviteter(okunnig), samt sist men inte minst mina kära storkar.

Jag följer dom på Internet flera gånger om dagen. Webbkameran är suverän och
där spanar jag även på djur på Kolmården.
Annons
Nybambi , du är nog inte ensam om en eller flera hobbyer

kör på..
Tjing Göcke.

Med ditt svar så anar jag att du är värre än mej.

Antagligen är du blygsam.

Nu kör jag vidare:

Hoppsan, det blir nog reklam .

Jag har lite svårt att sortera.

Jag gillar att släktforska, lösa korsord, orkideer i kruka, andra blommor också, fotografera, bilkörning, matlagning, lägga patiens på datorn mm mm!
Ja, jag har haft / har många hobbyn men vissa lägger man bort åt sidan för nya. När jag var yngre så var det frimärken, sen har det varit:

* Fiske
* Datorer
* Fotografera
* Åka på olika Bil / mc utställningar
* Photoshop

Osv. Idag så är det fotografera, data och photoshop som fortfarande finns kvar, för jag fotograferar allt möjligt. Är även medlem på fotosidan.se och visst har fotograferandet tagit ny fart för i början var det bara vissa saker jag tog bilder på nu är det allt från Makro fotografering till landskap.

Det är som med fiske så skönt att bara åka iväg och vandra i sin ensamhet eller tillsammans med sambon i timmar och fotografera.
Pannkakor till barnbarnen får bli min nästa hobby
Den mindre ville ha flaskan med myror på....
Där gick jag bet. Det var flytande honung som önskades

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem