Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Prestanda

Prestanda

Vem vet varför? På youtube dyker hele tiden en pop-upp som säger;
Din dators prestanda är dålig! och man blir ombedd att åtgärda.

Vad är detta ?

Med vänlig hälsning

Masken
Antal svar på detta inlägg: 7
Ignorera alla sådana försök till att få dig att betala för att bättra på din dator.

Det är en bluff. Man undrar varför det får pågå.

Din dator mår utmärkt bra, såvida du inget märker.
Hej,masken, inte bara på You Tube den reklamen kommer, finns lite överallt men som sagt, bara stäng den. Hälsn. L.
Tack för snabba svar och bra information



Masken

önskar alla en trevlig sommar!!
Annons
Du kan ha fått in något skit i din dator som gör att dessa rutor dyker upp.
Prova att ladda hem Adwcleaner och kör det så får du se om det blir någon skillnad.
http://www.techspot.com/downloads/5774-adwcleaner.html
PerAsk

Du skrev om adwcleaner och jag tänkte att jag skulle prova. Brukar använda Spybot Search&Destroy och har varit nöjd men jag tror att den lägger hoten i en karantänfil och hittar då samma hot i sin egen karantän! Nu provade jag adwcleaner och den fann de flesta Spybot-hoten, antagligen i samma karantän.

Man skulle vilja att den tog bort alla hot som är allvarliga eller la dem i en karantän som inte var sökbar. Kanske man själv kan leta upp karantänmappen och radera innehållet? Eller att man själv kunde välja mellan att lägga i karantän eller radera direkt.
svennews ang karantänmapp, så har jag ingen aning. Det verkar ju inte som att det lägger det i någon riktig karantän utan bara visar sökvägen.
Själv har jag Adblock och Flashblock som tillägg i Firefox så då slipper jag se eländet.


Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem