Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Strömsparläge

Strömsparläge

Hej.
Jag har fått installera om Windows 7 på min PC efter en hårddiskkrasch.
Problemet är att PCn har gått ner i viloläge då jag inte använde den på ett par timmar.
Hur aktiverar man PCn efter viloläget?
Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Ett litet tryck på startknappen så ska du vara igång.
http://korta.nu/lejlq
JonahHex
Menar du startknappen på datorn?
Annons
Hassez, för min del räcker det med att trycka en gång på mellanstegstangenten då går allt igång igen. Om det inte fungerar så håll in startknappen på datorn tills den stängs av, sedan startar du om bara. Du kommer då att få texten att "datorn stängdes inte av, etcetc" och en tidsbegränsning att trycka på en knapp för att gå vidare. Vilken som helst. Testa det. Hälsn. L.
Jag menar strömbrytaren på datorn. Där du sätter på och stänger av datorn.

Det funkade inte med mellanslagstangenten, däremot funkade det med ett kort tryck på startknappen. Tack för hjälpen.
Kan förstås vara olika på systemen osv, prova mellanslagstangenten nästa gång när allt är igång igen, kanske fungerar då,, mycke me de jordiska.hehehe. huvudsaken det löste sig. Tjing. L.
Du menar inte strömsparläget lagera? Jag har då aldrig fått igång datorn med ett tryck på mellanslagstangenten när datorn varit i viloläge men i strömsparläge så går det med mellanslagstangenten, entertangenten eller musknapp.

Hazzes: Om du går till kontrollpanelen/Energialternativ så har du en del inställningar du kan ändra när skärmen skall stängas av och ändra datorns inställningar för strömsparläge. Där finns även andra inställningar som du kan ändra.
Jonah, det måste vara olika system eller PC vi har, mitt vilo-läge fixar jag på startknappen + vila. Sedan startar jag igen med ett tryck på mellanslags tangenten till ex. Som sagt, flera olika modeller antagligen. Hälsn. L.
i egenskaper för Aktivitetsfältet och Start-menyn
under fliken start-menyn
finns åtgärd för strömbrytare

som default (Standard) är den satt till stäng av

men man kan välja på

Stäng av
Växla användare
Logga ut
Lås
Starta om
Strömsparläge
Viloläge

högerklickar man på fältet ovan stäng av så kan man se dessa via egenskaper

men när datorn går i skärmsläckarläge så aktiverar man den via någon tangent eller musknapp och om man aktiverat kräv lösenord så kommer detta upp

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem