Tisdag 23 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Ebola

Ebola

Det verkar vara ett allvarligt hot.

"USA, Tyskland och Frankrike varnar medborgarna för att resa till Sierra Leone, Liberia och Guinea. Sverige avråder inte från resor till de tre länderna men uppmanar svenskar i landet att följa utvecklingen, enligt UD."

Men vi svenskar är tydligen immuna.
Antal svar på detta inlägg: 33
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

jag har inget emot nyfikenhet.
men att sprida saker som ingen har belägg för är lätt att göra i sociala medier.

och många gör ju påståenden som sanna för att fylla sina egna värderingar.

Vi har människor på dessa ställen som försöker att hindra spridning
jag högaktar dessa människor,
spridningen är nog större genom att begravningsföljen smittas när de begraver de döda i denna sjukdom.

och är den känd sedan 1976 och muterad i flera varianter, är nog problemen svårare att lösa än att finna den första smittokällan.
Men vaddå,

Snillen spekulerar, nån tror på det som sanning, som Big Bang exvis, son mer eller mindre hela världen tror på utan bevis, så då kan man väl inte klanka på en att en enskild person spekulerar.

Dumheter!
http://korta.nu/ofzjk

Här kommer lite fakta Det är helt riktigt att folket i de här länderna äter apkött eller som det heter djungelmeat. Det har gått program på Animal Planet däe de räddat chimpansungar vars mödrar blivit skjutna och sedan sålda som kött på marknader. Hemskt men sant! Så att smittan kommer från våra släktingar chimpanser och gorillor är ingen myt eller någon ryktesspridning. Sådant kött anses som en delikatess. Ungefär som att man äter hundar i Asien!
Annons
Hyss Hopp! Amerikanska forskare har tydligen lyckats få fram ett Ebolavaccin som är utprovat på djur och som nu skall utprovas på människor. Så kanske om en kort tid finns det vaccin mot Ebola. Låt oss hoppas att detta lyckas!
pedhan!

Big Bang är som "Snövit" en ren saga. Vi kan lägga till Gud. Ännu en saga.

Men hur började atmosfären och universum utvecklas. Det sitter jag just nu och funderar på. 47 bokstäver med ett y i slutet.

Det krysset klarar jag aldrig.
http://korta.nu/sudb4

Här kommer lite fakta om vaccinet.
http://korta.nu/glxs4

Det var värst vad du är kunnig leiake
Du kan tydligen mer än vetenskapsmännen-kvinnorna!
Då ska du väl klara av korsordet också utan hjälp av oss här.
alla äter inte apor osv

och apor i östra Afrika vandrar inte till Västra sidan osv
eller apor på Philipinerna tar sig inte över havet
men att apor kan bli smittade är ju troligt.

så smittspridningen är av avgörande roll för att det skall eskalera
kroppsvätskor vet vi är en av orsaken och kanske rent av den värsta

och att pussa/krama döda i epidemin inför begravningen är ju rena självmordet tydligen.

då förstår man att länder som har flygtrafik med länder som har epidemin vill minimera den vägen. inte ett dugg konstigt. (Sverige har det inte)
är inkubationstiden lång (två veckor eller mer) så är det ännu mer viktigt.

men det viktigaste är att vi får en expertis att säga sanningen om hur man skall bete sig.

Det här gäller ju alla epidemier inte bara denna.

Seal!

Jag känner igen din stil på inlägget. Du har bytt nick på IS.

Men jag kommer inte på vem du var. Men du är trevlig. Minst sagt!
Tycker om dina inlägg.
Jag hörde nånstans att fästingar också kan sprida blödarfeber. Nån som vet mera?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem