Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Hjärtinfarkt

Hjärtinfarkt

Får man en hjärtinfarkt så ledsnar man på att surfa på ett tag.

Jag fick en infarkt förra måndagen. Man ser ingreppet på en TV skärm i jätteformat. Om ni tittar på denna simulatorvideo så fattar ni det hela bättre när
ni själva ligger på operationsbordet.

Ballongvidgning med stent var smidigt och fixat på en timma. Men då tillstötte
lunginflammation för min del.

Efteråt skall man hålla reda på alla tabletter. Det är ett problem. Minst sagt.
Var just nu på Apoteket och hämtade ett lass mediciner.

https://www.youtube.com/watch?v=9wJWyGyCgSI
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Krya på dig leiake!!
Krya på dig leiake
för att du svarade på mailet, det lättade på frågorna

//göcke
Aha, det var det som var orsaken till det hela. "ge int opp" , som en äkta norrlänning säger.
Annons
Gott att du lever leiake. Hoppas ditt tillfrisknande går snabbt så du får livskvalitén tillbaka och orkar retas med oss alla här på forumet!

För övrigt kan jag berätta för dig att du kan tacka de Israeliska forskarna eftersom det är de som tagit fram stentmetoden.

Blessings!

LuckySwede®


Det verkar som jag har blivit piggare när blodet har börjat rinna ordentligt.

Skall ett Forum fungera måste det finnas olika åsikter, annars blir det för tamt.
Det är liksom det som är grejen

Nu skall jag inte reta upp någon på Forumet den närmaste tiden för jag har fullt
jobb med alla mina mediciner så jag måste vara snäll.
leiake i ny uppgraderad version 2.0. Ny och användarvänlig!
Krya på dig, leiake! Klart du känner dig piggare när blodet rinner bättre. Hålla rätt på medicinen är inte lätt men lägg fram dosetten så du ser den.
Krya på dig leiake och välkommen i klubben! Jo jag vet precis hur du har det har genomgått samma procedur Ett litet tips det finns en dosimeter på Apoteket där man kan dosera alla piller man ska ha i fack för varje dag (man doserar för hela veckan) mycket behändig liten apparat och så glömmer man inte att ta sina piller för det är lätt hänt efter ett tag när man börjar må bättre.
http://www.apotea.se/anabox-7-in-one-veckoask
min kusin fixade en egen dosimeter av en snusdosa
Seal!

Dosett är bra om man börjar medicineringen på måndag, annars är det kört. Min söta apotekare sa rent ur att nu har du fått att göra.


Det svåraste är att få ner insulin och Fragmin sprutorna i dosetten. Ha,ha!

Jag kör min egen variant. Låter medicinen behålla sina varumärken intakta och så
går jag igenom hela "rubbet" tre/ggr om dagen.

Det handlar om 12 tabletter + 2 sprutor. Varje tablett är logisk så jag vågar inte fuska. Man är rädd om livhanken när det gäller.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem