Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Pensionärer

Pensionärer

Läste att svenska pensionärer flyttar utomlands till värmen, eller är det annat
som driver dem till utlandet?. Om jag hade en säck med pengar, skulle jag
flytta till Bora-Bora.
Antal svar på detta inlägg: 8
Ja vissa länder har skattelättnader för svenska pensionärer, Portugal som exempel lockar med 10 år skattefrihet
Godmorning, om man bara visste att allt blev bra och härligt. Tyvärr så har de flesta platser både för och nackdelar. Man får kämpa.
För mig "räcker" det att jag som pensionär betalar samma skatt som jag gjort hela mitt arbetsliv och stanna kvar i Sverige, av vilken anledning ska vi vara särbehandlade och ha högre skatt än övriga i samhället?

Någon som vet och förstår detta?
Annons
Å vad gör PRO är det inte dags nån vaknar vi är ju ganska många
Skyll inte på PRO , det är Du/Vi pensionärer
som väljer hur vi vill ha det !Vi vet väl vilka
som särbeskattat oss pensionärer !!!
De vill också göra klyftan större !!! Tänk på det
när Du gör Ditt val den 14 september !!!!!!!

Jag tror inte att det gör så förbaskat mycket vem du röstar på. Det verkar ändå att bli samma skit bak spakarna i slutändan. Vi klagar på det regerande partiet men sen när vi har bytt så börjar vi klaga på det, för vi upptäcker plötsligt att det blev inte mycket mer i plånboken ändå. Vi pensionärer har inte chans att påverka våra pensioner hur du än röstar. Handen på hjärtat, visst sänkte väl sossarna också pensionerna några gånger. Ni har kanske glömt, men inte jag. Nej, det är ingen som bryr sig om oss gamlingar. Men det kanske stundar andra tider - låt oss hoppas det.
Vår Regering ser oss pensionärer, arbetslösa och sjuka,
som "Tärande grupper" som inte ger landet de inkomster
som de ledande vill ha, därför mjölkar det oss på lite extra
skatt ! Sverige är det enda landet som skattar en pensionär
högre än en förvärvsarbetare.
Men som sagt det är snart Val och då har vi chansen att göra
vårt val!
Man måste skilja på skattetryck och den pensionsbroms som finns i systemet,
Pensionsbromsen slår till och sänker pensinen när det är färre som jobbar,det kan ske oavsett vem som styr,, men om en vecka så kan man se till att skattetrycket blir lika för alla, trevlig helg allahopa

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem