Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: InternetStart

Gårdagens namnsdagar

Gårdagens namnsdagar

Göcke, finns det en chans att se IS-sidan från igår någonstans? Pratade med en bekant om, namnsdagarna och tycker mig minnas att det stod;I morgon Regina. Alltså som idag då. Men det namnet ska inte vara förrän in i Oktober, ingen livsviktig sak utan bara nyfikenheten om den finns kvar. Hälsn. L.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

är ju märkligt , för listan ser du här
Dagens namnsdag (visa)

Idag: Anita, Annette
Imorgon: Tord, Turid


Kommande namnsdagar


Idag Anita, Annette
10 sep Tord, Turid
11 sep Dagny, Helny
12 sep Åsa, Åslög
13 sep Sture
14 sep Ida
15 sep Sigrid, Siri
16 sep Dag, Daga
17 sep Hildegard, Magnhild
18 sep Orvar
lagera, jag kan svara Dig att det stod inte att det var "Regina i morgon",
som idag alltså !
Det stod " i morgon Anita , Annette "
Jag har själv ett av de namnen därför vet jag att de stod där igår, för
det påminde mig om att köpa något gott till kaffet idag och fira
min namnsdag idag !
Göcke, just den har jag också och de stämmer med alla andra almanackor med. Och pensionären, kan det ha varit i förrgår redan som det där namnet Regina stod där, vill ju inte tro att man börjar bli, hmhmhm,,grattis till namnsdagen ändå, och här flaggas det också för ett av dagens namn. Som sagt Göcke, högst märkligt men ingen katastrof förstås. Tänkte bara om du kunde se sidorna bakåt, IS alltså. Nå väl, man får leva med vissa tankar ,hälsn. L.
Annons
namnsdagrana ligger i en databas , så du hade nog något smolk på glasögonen

nästa gång kan du ju kolla med http://svenskanamn.alltforforaldrar.se/
Hahaha, ja det skulle var det kanske. Det är väl i alla fall ingen som sitter och skriver in dem varje dag heller. Funderar just lite på om det var i någon tidning man såg det där Regina, men vi lever vidare. Tack.
Grattis på namnsdagen pensionär!
Idag höll det på att gå galet min fru heter nämligen också Anita och jag noterade igår att idag skulle jag komma ihåg hennes namnsdag. Vad händer seniliteten slår till men tur var så såg jag ju denna notering så jag har Grattat henne.
Vad hon sa?
Hon undrade bara hur länge det skulle dröja innan jag kom på vad det var för dag idag! Så tack för påminnelsen!
Tack för Dit Grattis Seal ! Ja, IS kan man tacka för mycket, t.o.m.
för en liten påminnelse är Forumet är bra att ha`!
Regina har namnsdag den 7 september varje år. Namnet Regina togs dock bort från den svenska namnslängden år 2011. Dvs den namnlängd som almanackan redovisar.
http://www.dagensnamnsdag.nu/namn/regina/
Aha,Nilho, tack för den upplysningen, då har man i alla fall vissa celler kvar, hahaha. Förväxlade datumet bara. Tänkte väl det, har ju en nära släkting som har det namnet. Tack igen. L.
ja inte ett rätt lagera .. 7 september och inte oktober
men du såg nog rätt den 6 september att Regina har namnsdag den 7 september

nu får du spika upp det på skrivbordet så du inte missar det i framtiden

eller som man gjorde för bara några år sedan , klistrade upp gula notisar på skärmen

Tack Nilho för upplysningen.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem