Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Mera om riskprogram o Flash Player

Mera om riskprogram o Flash Player

Svar på fråga : Ja det är Adobe Flash Player.
Fattat nu att , Du menar att det inte är själva FP som är problemet , kan programmet ha lagrat något otyg som den visat. Har försökt tömma FP´s lager. Det är inte enkelt och det töms inte bara för att man tömmer webbläsaren.

Hur som helst så har F-secure på eget initiativ lagt 4 st filer från FP i karantän-.
Filerna är betecknade Gen:Variant,Bunder_ 4369_i420547232_il280. exe. Det som är lika i alla filerna är början 4369 och slutet il280.exe. Siffrorna i mitten varierar.

Om jag nu fattat det hela rätt så är dessa tre grejer hämtad från internet, och misstänks ha onda avsikter. I så fall finns ju inget om hindrar att jag försöker ta bort dem. Det skulle förklara varför FP fungerar , fastän flera filer är blockerade eller i karantän.

Jag inser att Du inte kan garantera någonting ,men låter min tolkning av läget rimlig.

Hur som helst skall Du ha tack för hjälpen. Som nybörjarsenior klarar man inte så mycket - Satsar dock på att lära mig.
Antal svar på detta inlägg: 9
Hej sepofan, jag ser att du undrade lite över "förhandsgranskningens" teknik, det fungerar inte som förut nu, du måste kopiera ditt inlägg innan du skickar det till granskningen, sen kan du ta tillbaks det igen och vidareutveckla det. Kanske du redan vet, men kom på detta för länge sedan, det var inte så från början. Hälsn. L.
Nej det visste jag inte. Tyckte allt verkade väldigt konstigt. Tar hellre för mycket information n för lite.

Sitter just nu och undrar hur jag skall kunna in det här i i forumet. Hur / var ,menar Du att jag skall kopiera.
Om jag högerklickar på det jag skriver så finns alternativet kopiera inte med.

Ser nu att om jag klickar på välj alla först , så dyker alternativet kopiera upp. Det är typisk datalogik--fullständigt obegriplig för mig.

Jag provar nu
om man installerar Adobe flash player från deras sida på Adobe så borde allt vara ok med Adobe flash Player , om inte F-secure skriker redan då

det andra problemet som jag har stöt på den senaste tiden är att
en sida skriker om att sidan behöver flashplayer för att visa sidan
även här på tex IS , som inte behöver FlashPlayer på startsidan.
Detta har vsiat sig i win7 datorer på senaste tiden

stöter ni på detta , avaktivera plugginnen i webläsaren och av-installera FlashPlayern i kontroll panelen
starta om datorn och gå sedan till Adobe sidan för att ladda ned rätt version
av FlahPlayern.
efter detta så har det visat sig att allt är ok igen.

Sätter F-secure något i Karantän, så betyder det att den har flytta misstänkta filer till en karantänmapp
uppstår inga problem då, kan man radera dessa filer
återkommer problemet, är sannolikheten stor att man fått in något skit i datorn.

vad det är för skit är det F-secure som skall kunna tala om i sina händelseloggar
och på deras hemsida för otygsbekämpning för frihands bekämpning eller hjälpmedel för det.
Annons
sepofan,. datan är full med saker, en bild kopierar man med ett klick, men texten får du dra pekaren över och sedan ctrl + c , sedan steg två, ctrl + v som i visa. Så har du det kvar och kan skicka det vidare. Hej.

Jag använder google croom i W8.1. Allt detta fanns i datorn när den var fabriksny och jag satte in F-secure direkt. Jag alltså aldrig hämtat FlashPlayer eller uppgraderat programmet det görs automatiskt.

Har nu läst allt jag hittat angående detta och förvirringen ökar. De jag fått på halsen kallas:"Gen.Variat Application Bundler ". De verkar finns i exe-filer till välkända progra

Det verkar finnas en del nya program på nätet som hittar och plockar bort de här. Hur man nu kan veta om att pogram är det ger sig ut för att vara.Nätet liknar alltmer ett maffiatilhåll tycker jag.

Jag tror jag behåller mina Gen Variant,Application Bundler i karantän för all framtid. De stör inte på minsta sätt ju.
Till lagera :Jag är lite osäker på vad ditt inlägg betyder. Kan det ha att göra med det jag skrev att FlashPlayer lagrar allt det har visat och att det har ensam kontoll över detta ända till t.ex. jag hittar det.Alltså allt lagras avsiktligt i lagerlokal som tillhör Flash Player.

Så tolkade jag det som gick att hitta angående mitt problem. Det verkar också vara en hel vetenskap att tömma Flash Players lagerförråd.Texten var dessutom ,för mig , osammanhängande , utspridd och kryptisk som om de inte ville att nån skulle begripa.

Nu skall man kanske inte bry sig så mycket om hur jag uppfattar företeelser i datavärlden. Den är ny för mig och jag förundras över att någon överhuvudtaget förstår någonting.
sepofan, det var ditt inlägg klockan 15,20 jag tänkte på, bara det alltså, när det gällde förhandsgranskningen och kopieringen, för länge sedan kunde man förhandsgranska inlägget man gör här och sedan gå till baka och skriva om eller skriva mer, men det fungerar inte sedan ett tag tbx, men som sagt, kopiera texten om du vill ha kvar den och gå tillbaka till rutan du skriver i först, då kan du ändra som du vill där och skicka igen. Lycka till.L.
sänd filen i karantän till F-secure för analys så hjälper du alla som har F-secure
O.K.---Det bör ja väl klara , bar det står hur jag skall göra. Vill inte gärna släppa ut filerna ,men det skall äl inte behövas.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem