Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Telefonterror

Telefonterror

Att man ska behöva stå ut med denna terror varje dag! Jag har varningsinformation på,men vad hjälper det? Det är irriterat att höra signalen!!

Och skulle man av misstag råka svara,så rabblar hon upp allt hon har att säga från 0-100 på 10 sek. Finns inte en chans att fatta var hon sa! Och ännu värre ju äldre man blir.

Det hjälper föga att spärra numret då ringer dom bar från annat nummer,verka som dom har obegränsat med sådant.

Jag tycker man ska förbjuda denna terror!
Antal svar på detta inlägg: 14
Sidor: 1 2 Nästa »

Instämmer till 110% Thomas2
Håller med om att detta är ett gissel.
Jag brukar alltid svara att jag av princip inte tecknar något som helst avtal per telefon och om dom vill få fram sitt budskap så får det ske per post så jag kan läsa igenom det hela i lugn och ro. Tackar för påringningen. Då brukar samtalet avslutas utan vidare surr. Det hjälper ju inte att be dom fara åt h-vete utan
ett artigt bemötande biter bättre.
Hej, återigen på gång med det där eländet. Om du ser ett tel-nummer som har en 8-12 siffror och 00 i början så svara inte. Utlandsnummer som sitter och lurar folk, Bangladesh till ex, otroligt. Och när någon börjar prata och bara gafflar på säg inget utan lägg bara på luren. Ett ja från din sida kan sätta dig i en dyr knipa där. Tyvärr får vi nog dras med detta .
Annons
Jag har kollat deras position till dom som ringer,och det bär från centrala Stockholm! Men när jag spärra ett nummer så dyker det upp ett annat nästa gång!!
Man kan blir vansinnig för mindre!!
Klart om du har hittat Sthlms-riktnummer eller en mobil hemmahörande i Sthlm då är det svårare, de har ju inte bara en mobil precis. Nummervisare är nästan ett nödvändigt ont i dag tyvärr. L.
Min app "varningsinformation" har hittills spärrat över 500 telefonnummer, och det kommer nya varje dag. Så man får uppdatera den snart en gång i timmen.

Man blir trött på skiten!
Jag har spärrat alla telefoner i NIX och det är sällan någon ringer vissa nummer

känner man till och då svarar jag inte.

Det kan ta upp till 3 månader innan det börjar fungera med spärren från NIX och det

kosta inget , det fungerar för det mesta för mig.

Lycka till

http://nixtelefon.org/
egentligen skulle inte NIX behövas ,

det vore enkelt att helt enkelt förbjuda all försäljning överhuvud taget.
riktnumren har ju slutat spela den roll de gjorde förr ,
när de nu kan flyttas hur man vill

och mobilnumren används för försäljning de med

När de ringer kl7 en morgon som man har sovmorgon
eller kl22 när man nyss somnat, hur klyftigt är det

och att kunna sätta pris på samtalet man svarar på

hela dyngan borde bort

eller så måste försäljares nummer börja med ett nummer så man kan spärra hela skiten

det är tekniskt möjligt
Det vore en god gärning, men det behövs nog rikstadsbeslut?
500 nummer verkar otroligt, har du varit med på någon tävling eller erbjudande på nätet där du lämnat ut mobilnummer. numren säljs vidare och det är inte roligt. Jag svarar bara på nummer som finns i min telefon.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem