Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Mullvad

Mullvad

Min vindflöjel gick sönder för en vecka sen och är inlämnad för lagning.
Det tog inte mer än fyra dagar så vips var mullvaden framme. Den har i natt puttat upp fyra stora högar!!

Nu har jag grävt upp ett av hålen och suttit på vakt med en vass spade i två timmar,utan resultat!!

Någon som har enn god ide om hur man får dö på denna varelse?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

en stor råttfällebur med något gott i
Och vad består det goda av mask eller leverpastej eller vad gilla den?
Har läst att den har ett utmärkt luktsinne och hörsel, så där hade jag nog kunnat sitta med min vassa spade!
testa med leverpastej, eller ost
Annons
Gud vad ni är mordiska, killar. Nog finns det väl plats även för en mullvad...:) Kanske inte just i din gräsmatta, Thomas2, men det går väl att flytta mullvaden.
babo43 , då gäller det ju att fånga den först

den äter ju daggmask
Får väl köpa en fälla och försöka. Det är ett elände att få upp en massa höga förstör hela gräsmattan. Nästan värre än vildsvin!!

Men helt klart är att den gilla inte vibrationer i marken, så jag hoppas den blir lagad snart min vindflöjel, dessutom i aluminium, så den var dyr och handgjord. 700 kr.
Det får nog blir ost eller leverpastej, för hur får man en daggmask att stannar kvar i fällan??
För många år sedan hade vi en mullvad som härjade i vår trädgård. Vi kopplade en
slang från sonens motorcykel avgasrör till mullvadshålet och började gasa på tills
mullvadsgångerna var full med avgaser.Sen dess har vi inte sett en mullvadsjävel.
Döda med avgaser funkar bra och vibrationer i marken gillar de inte. Ett annat sätt är att sätta ner 2 järn i marken på var sida boet och koppla på fas och nolla så att det går en ström genom jorden. Sen kan man sitta o skjuta dom när de kommer upp. Det är också ett utmärkt sätt att plocka mask.

Vi hade för många år sedan stora problem med sorkar och vi dränkte in en trasa med ammoniak och lade i gångarna, sedan dess har vi inte haft några problem.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem