Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Mullvad

Mullvad

Min vindflöjel gick sönder för en vecka sen och är inlämnad för lagning.
Det tog inte mer än fyra dagar så vips var mullvaden framme. Den har i natt puttat upp fyra stora högar!!

Nu har jag grävt upp ett av hålen och suttit på vakt med en vass spade i två timmar,utan resultat!!

Någon som har enn god ide om hur man får dö på denna varelse?
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

Karbid i hålen och så vattna lite och täck för. Funkar på sorkar och annat.
Karbid finns att köpa i en del järnaffärer eller färghandel. Tänk på att gasen blir giftig när man häller på vattnet så stå inte och nosa i hålet.


Min dotter i Huskvarna hade problem med dessa och köpte några vitlökskulor och mullvaden försvann.

http://korta.nu/xy1
Ja vitlök fungerar säkert bra mot sork och dylikt. Men en varning är befogad. Vitlök borde inte få säljas som livsmedel utan endast mot recept på apotek eller i kemikalieaffär.
VA? vitlök mot recept, Varför ?
Annons
Tack för era tips,ska prova alla.

Hur skulle det vara med en grytpistol och en värmekamera?? Problemet är att kameran är för dyr bara för en sorkjä....!!
RolleBe!

Nilho menar nog att det stinger!! Jag kommer ihåg när Grekerna kom hit på 60-talet! Det stank vitlök i hela samhället!!
Javisst, ja det stinker. ikväll satte gumman vitlök i sin Risifrutti och satte burken under
näsan på mig, fan vad det stank!
Mullvad! Jag föredrar den mekaniske mullvaden arbetarna använde när de lade in fiberkabel. De styrde den precis som de ville trots att den borrade sig fram 60 cm under markytan Helt fantastiskt att se. Det blev inga jordhögar av den.
Vitlök är gott era surnissar
Jo, men det stinker låååååång väg.

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem