Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Flashplayer

Flashplayer

När jag går in på TV4Play från min dator men win 8.1 får jag "För att spela upp videon behöver du installera Adobe Flash Player " när jag ska klicka på ett avsnitt. Jag har varit inne på verktyg, kugghjulet och kollat på "Hantera tillägg" och kollat så att Shockwave Active x Control är aktiverat, och det var den.
Det här har fungerat förr, för inte så länge sedan, och mig veterligt har jag inte tagit bort något, någonstans...
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: 1 2 3 4 Nästa »

avinstallera allt med Adobe flash i kontrollpanelen

starta om och gå till TV4 play så borde plugginen installeras igen

dubbla installationer av flash kan tydligen ställa till det
verkar även att vara så för en del med win7
Jag kunde ta bort den, men när jag ska installera den så "Flash Player is integrated with Internet Explorer in Windows 8.
You do not need to install Flash Player."
"Either Flash Player is disabled or ActiveX Filter is ON.
Please follow trouble shooting steps to play Flash content."
Ska ActiveX filter stå på OFF? Var hittar man det?
Annons
det du nämner är just problemet
du skall inte behöva installera flashplayer själv enbart för att den redan finns som pluggin till IE och läggs till om man behöver den

det här är en säkerhetsåtgärd mikrosoft har gjort för att få stopp på alla flash attacker som förekommit
Hittade att ActiveX filtrering var ibockat under verktyg i listen uppe till vänster, bockade ur, men det hjälpte inte. Har startat om också...
Men jag får inte frågan nu "Either Flash Player is disabled or ActiveX Filter is ON.
Please follow trouble shooting steps to play Flash content."
Vet ju inte om det är fel på TV4:s sida...På Youtube funkar det....
det funkar hos mig med win7

men inte på win8 utan flashplayer?
här finns lite om flash , men frågan är om det inte finns en svensk variant också av sidan
http://korta.nu/yh2
den svenska versionen är här
http://korta.nu/Ch2
Försökte med lite av varje, men filerna som jag råddes att ladda hem, nån repairfil, funkade inte och datorn blev ses... Gjorde en systemåterställning nån vecka bakåt, och nu funkar allt.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem