Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Flashplayer

Flashplayer

När jag går in på TV4Play från min dator men win 8.1 får jag "För att spela upp videon behöver du installera Adobe Flash Player " när jag ska klicka på ett avsnitt. Jag har varit inne på verktyg, kugghjulet och kollat på "Hantera tillägg" och kollat så att Shockwave Active x Control är aktiverat, och det var den.
Det här har fungerat förr, för inte så länge sedan, och mig veterligt har jag inte tagit bort något, någonstans...
Antal svar på detta inlägg: 32
Sidor: «1 2 3 4 Nästa »

det brukar var det enda raka att backa dit där det fungerade
om man kommer ihåg det.
Märkligt. Nu har jag också råkat ut för att IE 11 skriker efter Flash bla. på den här sidan. Har rensat alla filer osv men det hjälper inte.
Ska prova med en avinstallation och återinstallation
Problemet har dykt upp idag
Tror att det löste sig.
Googlade lite och hittade att installation av BankId kan strula till det och kom då på att jag fick lov att ladda ned en ny sådan version igår. Följde sedan rådet att Aktivera utökat kernelläge under fliken avancerat i IE11 och sedan starta om datorn. Nu ser det ut att fungera igen
Annons
Så bra att jag hittade mitt eget svar i forumet, för igår började samma problem igen med Flash player och inte kom jag ihåg vad jag gjorde förra gången, men nu kunde jag gå tillbaka och bocka i samma ruta igen eftersom jag gjort en återställning av IE11 så hade den väl försvunnit. Det verkar att fungera igen
Nu har det blivit så där igen... Jag kan inte se på TV4 Play, men Youtube fungerar.
Shokwave Flash Object är aktiverat under Hantera tillägg
ActiceX filtrering är inte ibockad, under Verktyg. Jag har provat ibockad också, men ingen skillnad. Vad ska den stå på?

"Flash Player är förinstallerat med Internet Explorer i Windows 8.
Du hittar mer information i Problem med Flash Player | Windows 8."
Kollar jag under Problem med FlashPlayer så råder de mig till det jag gjort och skrivit om, ovan
Jag har Explorer 11, och Windows 8.1
Något tips???
säkerheten i IE11 är för hög förmodligen
ställ den i mellan inte i
Mellan Normal och Hög , som är standard och styrs av någon okänd hand
är ni osäkra viken version ni har kan ni kolla här

http://korta.nu/_p3
Ändrade från Mellan Hög, till Mellan.
Likadant ändå..
har du rätt version av flashplayer??

w8.1 hade en ny flashplayer fix i dag med i uppdateringen.
Jag fick en uppdatering idag, såg inte vad det var, men det fungerade varken före en, eller efter

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem