Lördag 20 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Övrigt

Rädsla

Rädsla

Hej gott folk! Helt plötsligt så kom jag på en sak och undrar.

Vad är ni rädda för?

Halka, björnar, inbrottstjuvar, flyga, bli rånade, bilresor, höjder, o s v.

Själv är jag höjd och bilrädd, annars är jag ganska modig av mej.

Hoppas att ni har det bra allihop på forumet.
Antal svar på detta inlägg: 28
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Hello Nybambi, det finns varianter ja. Ute i trafiken ser man titt som tätt hänsynslösa JAG-bilister, dom kan man otrivas med, och nummer två, den oundvikliga livssaken att tiden går så fort. Det var ju inte länge sedan man slutade folkskolan, men vad gör man, bara att trivas och hänga med. Hälsn. L.
Sveriges Framtid !!
Hej Lagera!Hoppas allt är bra!

Jag håller med dej att tiden går fort, och man kan bara hänga med.

Det är inte länge sedan jag var ute och promenerade med min blåa dockvagn eller cyklade på min fina cykel. Pappa kom hem efter jobbet, åt middag och sen var vi ute och hade skoj.

Jag var liten i slutet på 50 och början på 60-talet.

Min summering av mitt liv är att jag inte behöver vara rädd för något.

Ändå finns en liten obehaglig känsla där.

Den kastar jag bort nu!!

Annons
Hallo Mickel! Nu har jag tvärstopp i skallen. Har du lust att förklara närmare, så kan vi säkert ha ett nytt ämne att snacka om.
Hej där! För mig är det halka (fast nu har jag skaffat så bra broddar, så det kan nog gå bort), tjuvar, att flyga och mörkret förstås!
Hej Maud! Bra broddar är jätteviktigt. Jag håller på att peppa min man att använda sådana nästa säsong. Han är jätterädd att halka. Säger hela tiden till mej, gå inte så fort.
Tjuvar blir mer och mer vanligt att man är rädd för. Det är inte så konstigt eftersom polisen inte kan göra sitt jobb ordentligt, lagarna som finns i Sverige behöver justeras lite.

Flyga är en njutning för mej. Jag hänger mycket av tiden med att spana ut genom fönstret. När jag flög hem från Turkiet senast så såg jag en massa mindre plan som flög förbi oss. Då fantiserade jag om vilka dom kunde vara.

Mörkret har jag aldrig varit rädd för. I min ungdom gick jag genom kohagarna mitt i natten, och älskade dessa dofter som fanns där.

Ha det bra!
Sveriges Framtid !! är nog min största rädsla.
Bertil99!

Ditt inlägg är nog väldigt sant.Vad ska vi göra?

Man vågar inte säga något nu för tiden.

Nu har jag sagt för mycket. Politik hör ju inte hemma här, det finns många andra ställen att fokusera sina åsikter på.

Jag vill inte säga för mycket här, eftersom det är en glädje för mej att konversera med många fina människor här.
Bertil99 ! Du är rädd för framtiden, det är
betydligt jobbigare än att vara rädd för halka
m.m. som vi andra. Men det är klart att man
hoppas att barn och barnbarn får det bra i framtiden,
och det får vi alla jobba för.

.
Nej det stämmer politikerna har bestämt att politik är förbjuden att prata om för vanliga medborgare många år fram i tiden, vanligt folk skall bara konsumera det som dom politik ägda media skriver.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem