Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Är det någon som förstår

Är det någon som förstår

meddelandet nedan?

Det här meddelandet kommer upp när jag synkroniserar mitt G-mailkonto med mitt Live mail-konto.

Finns det någon som kan tala om vad som är fel? Jag gissar att det är någon inställning jag missat, men var och hur ändrar jag den?

"Det går inte att skicka eller ta emot meddelanden för kontot Gmail (bjorn.j.r.svensson). Hämtning av meddelandehuvuden för mappen Skickade mail slutfördes inte. Det gick inte att markera Skickade mail på IMAP-servern. Uppdatera mapplistan och försök sedan igen.

Serversvar: NONEXISTENT] Unknown Mailbox: [Gmail]/Skickade mail (now in authenticated state) (Failure)
Server: 'imap.gmail.com'
Windows Live Mail Fel-ID: 0x800CCCD2
Protokoll: IMAP
Port: 993
Secure (SSL): Ja"
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej bsv. Du är inte ensam om detta. Jag har samm problem och det har jag haft några veckor nu. Då det inte är mitt primära mailkonto har jag inte brytt mig utan tänkt att det kanske fixar sig eftersom jag inte har ändrat något. Kommer in på kontot via Crome.
intressant problem

att synka mail ?

är det inte bättre att bara ha en mailbox då (mailadress)

att synka kalender mellan olika kan jag förstå

däremot att kunna läsa de andra mailen på ett annat mailkonto är ju praktiskt.

när det strular är det ofta portnummer som spärras , (lånat wifi är ett ställe detta brukar märkas) (bytt it leverantör ett annat)
eller att man har ändrat lösenord och glömt att ändra det på andra enheter

lycka till
Hej ! Det är samma problem för mig, som tur är använder jag Telia.com som min
huvudsakliga mailadress och där är inga problem.
K.E.

Annons
Hello, tre mail-adresser här och alla fungerar utan problem, men det är ju inte hopsynkade på något sätt, utan helt vanliga adresser till olika boxar/konton. Tekniken är sådan att den vill krångla som man ser här, vissa ggr. Hälsn. L.
Jag har fyra (4) mailadresser på mitt Livekonto. Hade problem med Gmail för nån månad sedan jag gick in under konto öppnade Gmail och under egenskaper ändrade jag inkommande epost portnumret 993 till 995 gick ur och gick in igen ändrade tillbaka portnumret till 993 sedan funkade det. Om det hjälper dig vet jag inte men mig hjälpte det.
Kan ju vara värt ett försök.
Seal. En får tacka. Nu funkar mitt också.
Bara roligt att kunna hjälpa till.
Ha det bra.
Även ett stort tack från mig.Nu verkar det fungera perfekt.
K.E.
Ibland kan tydligen även en blind höna som jag hitta ett korn.
Bara roligt att jag kunde vara till hjälp. Ha det bra.
Tack för visat intresse.
Jag har varit på resa ett tag och inte hunnit kontrollera vad som hänt här, men jag har gjort som Seal föreslagit.

Det funkade! Tack för hjälpen!!


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem