Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Husflagga snurrar upp på stången

Husflagga snurrar upp på stången

Jag vet att samlade intelligentian finns på IS. Mitt problem är att flaggan snurrar upp sig på stången, 70 cm stång.
Hur löser jag detta problem?
Nu måste jag varje dag snurra ut den. Lat som jag är gillar jag inte detta.
Please help me!
Antal svar på detta inlägg: 24
Sidor: 1 2 3 Nästa »

Kanske hjälper om stången inte kan snurra i sin hållare.
Hade samma problem men jag kunde nå stången relativt lätt och snurrade tillbaka flaggan, visst var jag irriterad som tusan men det var bara att gilla läget och inte ödsla för mycket energi på det.
Jag har låst stången via skruv och får via handkraft vira flggan tllbaka. Är det bättre att inte låsa stången? Jag tvivlar
Är flaggan fäst med lina i stången eller är den trädd över?

Jag tror att flaggan behöver kunna röra sig på stången och inte vara låst som stången, fäst den med plastringar i stången så rör den sig med vinden lite lättare.

Du kan också prova med någon form av (osynlig) vikt i flaggändan så vinden inte kan flaxa runt den för lätt. Sån där man syr in i gardiner kanske?

Är stången inte låst så ligger den på backen snart om det blåser till lite.
Annons
Flaggan är fäst med lina upptill och nertill i stången. Plastringar - får fundera på det liksom "osynlig vikt"
Men varför har inte flaggtillverkaren löst problemet.
Hej Birger, intelligensen flödar fram likt en vårbäck i Mars. Här sitter också en flagga av den typen du har, här uppsatt på balkongen, den är fastsatt runt stången hela vägen, men det hjälper inte när stormens lurar skallar, det har hänt att nästan inte en bit av tyget hängt löst, men bara att öppna dörren, vrida stången några varv så blir det bra. Men vindarna viskar vårt namn och flaggan hänger med. Trevlig Flagg-dag. L.
Att fästa en liten tyngd längs ner på flaggan, borde väl kunna hjälpa...?
Lasse kan nog hjälpa, men , skulle det då komma en kraftig vind då kanske det kan bli mindre roligt ändå. Lätt gjort att bara rulla ut den, ingen panik där. Hälsn. E2.
är det en husflagga på väggen , får man väl montera stången på kulager så att den snurrar runt

en flagga på markstång med linan löpande inne i stången , så sätter man ju en löpvikt i neder delen av flaggan som löper runt flaggstången

men inte ens det hjälper om flaggan snor sig runt stången.
Hej Göcke, det finns en hel del olika modeller, min sitter i alla fall fast på stången, så den får man fixa till då och då. har man då nord och syd vindar just på den sidan där stången sitter, då kan man ju ana. Adios.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem