Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Skärmsläckaren

Skärmsläckaren

Nu måste jag bara kolla om jag är ensam om detta eller om flera råkat ut för det här efter att man uppgraderat Windows. Jag hämtade Windows 10 som jag bokat hade 8.1 innan, först så fungerade ingen av apparna dvs. jag klickade och de öppnades och stängdes så jag installerade 10an igen och allt fungerade trodde jag.

Nu har jag en mapp på skrivbordet med fotografier som jag gillar och i bland skärmsläckarna finns "Foto" där du väljer en mapp med foton som ska visas när skärmsläckaren går igång. Så långt OK sen ställer jag in att den ska starta efter 10 minuters inaktivitet och det gör den, MEN så fort jag startar om eller stänger ner datorn så hoppar skärmsläckare tillbaka till 1 minut.

Men den startar heller inte släckaren efter en minut, alltså skärmen står som jag lämnade den.
Antal svar på detta inlägg: 11
Sidor: 1 2 Nästa »

tydligen en bugg i din profil.

testat med en problemdator med en del buggar i profilen och där fungerar det??
och även i 3 andra med olika versioner av windows10
OK hur fixar man det då, alltså får bort buggarna?
kolla i fel loggen om det syns något där

faktum är att det finns nog fler buggar än vi kan upptäcka och det borde rapporteras till Microsoft

och vi får hoppas att någon mer kan testa ditt scenario
Annons
Hur hittar jag fel loggen? Finns det under Enhetshanteraren?

Hittade den men hittar inte skärsläckaren
Hej , vi har förstås inte samma program tydligen,,i Windovs Home går man ner till vänsterhörnet och klickar på start, då öppnas en ruta, där finns "Vila", och den går bra då släcks skärmen ner tills du vill öppna, med ett litet klick på stegknappen eller sändarknappen.sen e de bara att köra vidare. Ok, L.
hittar ni inte i windows 10 , så skriv i sök fältet
loggboken tex.
eller anteckningar för notpad
osv

Hittar du inga fel som härrör till skärmsläckaren eller starten, så vore det intressant om problemet finns om du skapar en ny profil och testar i den..
kan nu hitta en orsak , en av datorerna kan inte visa de äldre bilderna i Fotoshop
bara de nya som har tillkommit efter uppgraderingen
snacka om bugg
Göcke
Menar du Adobe PHotoshop??
ursäkta stavningen
jag menade Adobes Photoshop

det här strulet med filrättigheter och katalogsökvägar är tydligen ett problem för en del appar men bara på en del datorer ??
Photoshop express appen blinkar bara till.
Foton appen blinkar bara till
ingen av dem startar

och har jag Foton appen som huvudapp för bilder , kan jag inte se bilder

så nu har jag ersatt den med Microsofts Photogallery, som jag tycker har mer att ge än Foton appen

OBS! detta är enbart på en dator av 40st , alla andra 39 funkar som det ser ut

men inge har felet med skärmsläckaren

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem