Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Tillbak till Win8.1

Tillbak till Win8.1

Ja det var Win10 det. Körde uppdatering, loggade in på mitt konto. Win10 började konfigurera och blev klar med det. Började testa och allt såg bra ut. Dags att fixa frugans konto, loggade in och Win10 började konfigurera även henne. När det var klart fanns inte alla ikoner på skrivbordet, Ikonen till Edge fanns inte nere i aktivitetsfältet. Klick på Winloggan längst till vänster hände inget och högerklick på densamma resulterade i att några val funkade, andra inte. Loggade ut henne och loggade in mig och se, samma resultat på mitt aktivitetsfält. Jag kunde inte starta Edge eftersom jag inte hittade den ens i utforskaren. Ja så kan det gå.
Antal svar på detta inlägg: 13
Sidor: 1 2 Nästa »

BoboSlacke , det låter som du är för snabb att börja köra
datorn hinner ju inte med att kopiera över edra profiler från 8 till w10

och sen måste du lära dig att söka i sökfönstret

lycka till
Jag tror inte jag var för snabb. Under konfigureringen fanns texten att konfigurering pågick, bytte efter en stund till text att det tar lite längre tid än vanligt men till slut fanns våra respektive skrivbord uppe. Jag körde ju först min profil och testade den. Sen tog jag frugans och när hennes skrivbord kom upp fattades det saker som jag beskrev. Loggade ur henne och loggade in mig. Då saknades grejerna även på mitt skrivbord.
Jag har liknande problem. Edge startar inte - kraschar direkt - det är förinställt som standard, men kraschar alltså. Det syns inte heller i aktivitetsfältet.
Hur kan man åtgärda detta?
Annons
Nu är jag tillbaka i en stabil 8.1:a. Då droppade det in 22 nya uppdateringar från Microsoft. Det är förstråligt att dom har problem, det är ju en jättegrej detta. Jag låter det vara till i morgon då det kan trilla in fler fixar i natt. Därefter backar jag upp systemet och gör ett nytt försök. Skiter det sig då också får jag väl försöka axla leiake:s patent med en fabrikare. Det finns en kopia av systemet (W8) som det såg ut när jag packade upp det ur kartongen. Sen lär jag väl få ett h-e med alla uppdateringar som skall ner. Håll tummarna. Jag lovar att jag inte ska stressa varken mig eller maskinen.
BoboSlacke , ja en sådan fabrikare som leiake gjorde , det gör bara vi pensionärer

det tar alldeles för lång tid
tomasc , är nästan säker på att de måste komma ut med en fix för alla dessa problem.
Ja, då är man med i leken igen. Elgiganten installerade W10 från en sticka och då j-ar gick det bra. Dom hade haft fler med samma problem som jag och som dom hjälpte. Heder åt dom.
Ja det är tydligen en del problem med den automatiska uppdateringen. Råkade ut för det själv på två datorer och fick ladda ned en iso-fil och göra en sticka för att få igång det.
Det är tydligen även problem med uppdateringarna till win 10.
Har fått 2 idag som inte går att uppdatera!
Har liknande problem som dig BoboSlacke, min Edge ikon försvann efter ett dygn. Har försökt skapa en ny ikon med tips från nätet, men fungerade ej. Nu har jag skapat en USB-sticka med W10 på från Microsofts hemsida för att göra en ny fullständig install. Vid en omstart skulle datorn starta från USB men så blev det inte. I så fall skulle man gå in i BIOS och ändra, men då fick det vara nog. Kör nu bara Chrome och Edge får vara men känns ju inte bra att inte ha ett fullvärdigt W10.
Ps, har en till dator, där fungerar allt för W10.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem