Onsdag 24 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Återställning till win7

Återställning till win7

Göcke eller någon HJÄLP!!!

På min frus gamla dator hade jag lyckats installera win 10, men hon ville ha tillbaka win 7. Så jag började med att skapa en reparationsskiva i win 10 och sedan så körde jag återställning till win 7, men där slutade historien. Datorn startar upp och jag kan se windowsloggan, men sedan blir skärmen svart och har inte någon insignal och slocknar.
Jag anar att drivrutinen spökar, men lyckas inte lösa detta.

Jag kommer in i felsäkert läge och där fungerar windows
Försöker installera om grafikdrivrutinen med hjälp av Catalyst men den kan inte läsa in identifieringsdrivrutinen. Hur jag än har gjort så kommer jag inte längre att vanliga windows startas
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: «1 2

Efter mycket strulande så verkar det nu att ha löst sig. Efter att återigen ha inaktiverat grafikkortet så gick det helt plötsligt att installera en drivrutin. Det hjäpte dock inte för när datorn startades såg man windowsloggan och sedan slocknade skärmen.
När jag sedan bestämde mig för att kolla om grafikkortet hade någon vga kontakt så passade jag på att känna lite på anslutningskontakten och den satt lite löst och när jag sedan tryckt dit den ok krupit fram under skrivbordet så fungerade skärmen??? Nu verkar det ok
är det inte det ena så är det, det andra
så mycket för så litet
Du har så rätt Göcke, men jag fattar inte vad som hände. Datorn gick ju med win10 och så klickade jag på återställning till win 7 och jag rörde aldrig burken. Det känns märkligt om kabeln skulle ha lossat av mitt klick??? Det får bli ett av världens olösta mysterier
Annons
kabeln lossnar ofta av att man flyttar datorn , det räcker med någon liten cm tyvärr.
Jag har en mediapc tillsammans med alla andra prylar för media uppspelning , och så fort man är där på hyllan och dammar , så är det tvärstopp
det är dammet som är boven

det andra är att när någon ringer och har problem med datorer , så har jag alltid undrat varför andra har fler problem än vad jag har

det måste vara murfys lag som träder in
ska det j... så ska det
Jo precis och datorn har varit flyttad ett par gånger, men inte i samband med återställningen. NÅja. Det funkar nu iaf

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem