Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Ekonomi och hem

Blippa funktion på ICA

Blippa funktion på ICA

Jag har fått ett nytt kort från ICA med blippa funktion. Blippa innebär att man betalar genom att hålla kortet mot terminalen. Ingen kod behöver slås.

Jag har skrivit följande till ICA:

"Jag har fått ett nytt kort med blipp funktion. Det här är inget jag beställt eller önskat. Det är jag som är kund och jag bestämmer vilka funktioner jag ska ha.

Blipp innebär risker att obehöriga kan ta ut 250 kr genom att komma över kortet eller genom falska kortläsare. Om så skulle ske så kommer jag att hålla ICA ansvarig för direkta och indirekta kostnader.

Bekräfta att ni accepterar detta eller jag kommer att avsluta mina konton hos er."



Antal svar på detta inlägg: 9
Jag kan hålla med om att det är en onödig tjänst !
Men om Du tappar eller slarvar bort Ditt kort, så spärrar
Du väl det ? Må hända har Du redan blivit av med 250;-
Falska kortläsare, finns det sådana?
Jag fick svar från ICA

"Blippa
Hej Peder!

Vi har nu stängt funktionen på ditt kort.

Jag tar med dina synpunkter till berörd avdelning.

Vänliga hälsningar
"

Lönar sig o klaga ibland

Bra jobbat pedhan! Storföretagen skall inte styra över ens liv.
Annons
Är ICAs sk. blippkort nån slags RFID-läsare eller hur fungerar det?
Hej boys, nog måste man ju undra hur de tänker egentligen, ett betalkort utan kod? Helt sanslöst, glöm kortet, tappa de, eller på något sätt bli av med det, kontot tömt eller överbelastat på några sekunder. pedhan, använd kontokort med kod i så fall du behöver. Hälsn. L.
Att tömma kontot på några sekunder på ett
borttappat kort, går nog inte då största beloppet
man får Blippa är 250:- ! Slump kontroller görs
och då måste man använda koden.
Men jag tycker det är en helt onödig tjänst !!
pensionären, aha,, då ber jag om ursäkt, visste inte att det hade den funktionen enär det inte finns sådan kort här. Tur att de har en spärr där då, klart det vore ju otroligt underligt om det skulle gå att ta ut allt också ur ett tappat kort. OK, livet är.
Det är ju inte bara ICA som får den här funktionen. De flesta kortläsare har möjligheten. Jag själv betalade korv med bröd genom att blippa. Går ju väldigt snabbt i köer. Fungerar ju som vissa busskort. Snabbt och elegant. Jag tror det är max 4 blipp utan kod. och högst 250 kr. Men vill man inte ha funktionen på bankkortet så avbeställ den.
Hej callecan,, sådana kort finns ju som sagt inte här, tar det stopp i en bankomat eller något annat ställe där man ev vill betala med kortet, då beror det på helt andra saker, då får man spara. Tjaba.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem