Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Övrigt

Flyktingar

Flyktingar

JA,nu står Europa för en stor uppgift ! Vi ska Avbefolka hela mellanöstern + halva
Arabien,o Löven står som Hotell Direktör,få se hur detta slutar,Läste nyligen om islänska slavar som vart fri släppta i mellanöstern,ingen ville fara hem,hur fan vill dom komma till kyla o misär inga bostder,bor i bilar
Antal svar på detta inlägg: 10
Detta är nog inte rätt forum för denna typ av inlägg som dessutom är väldigt knepigt formulerad.
Vill du ha svar på en fråga eller är det ett ställningstagande från din sida som du vill framföra?
Flyktingar är väl vår tids viktigaste fråga, den behöver nog luftas i dom flesta forumen, detta är väl ett försök på en start, men allt om ämnet kommer att kväsas, men den kommer att poppa upp oftare och oftare var så säker.
Och dessutom, läs texten som står under rubriken; Kom ihåg ! Ämnet i sig är kanske dessutom en sak som kan tas upp i andra sammanhang. Trevlig resa. L.
Annons
Bertil99!

Jag tror inte att detta är vår tids viktigaste fråga.
Flyktingar har vi sett vandra runt detta klot vid varje krig sedan urminnes tider och jorden har inte gått under ännu.
Det är inte flyktingarna som är problemet men däremot alla dessa galna sk ledare som styr i en del länder.
Wacko

Håller helt med
En sak funderar jag på lite när man läser sådana här "frågor" och det är menar folk endast folk från Mellanöstern eller är även de finska krigsbarnen medräknade? Om inte varför inte då?

Sedan 2 saker till på samma tema, hur många svenskar flydde / flyr inte från Sverige? t.ex. till Amerika eller som nu ner till spanska Rivieran. Men det är väl inte samma sak.

Och till sist om nu Putin skulle få för sig att komma till oss och det skulle börja osa katt, kommer vi då sitta och låta det ske eller kommer vi fly? Och vart ska vi då ta vägen? Näe visst ja svenskar är ju välkomna över allt och då skulle det vara annat ljud i skällan.

Mvh. Ett flyktingbarn till föräldrar som kom från ett krigshärjat Finland.
Bandit.bra svar.man kan inte fly iväg o tro allt blir bättre.Men Lilla Sverige ska föda dom nu,vi hadde sen förut studenter som har ingen bostad o nu dessa flyktingar !Ska vi inte värna om våra sen kommer flyktingar
I Luleå bor studenter i Bilar.hos kompisar.o detta är et universitet
Men ta hit MER Butiks tiggare o .fattigdom gör tjyven
Jag behöver bara titta på mej själv,jag har ingen stans att bo i vinter.bor nu i stugan,men sommarvattnet stängs i oktober,o sen då ?flykting förläggnig- nä du jag är svensk så klara dig själv
Tack för att du gillade mitt svar mickel men tror att du missuppfattade det hela. Vad jag menar är varför gnälls det på flyktingarna? Oavsett vart dom kommer ifrån OCH man kan inte dra tiggarna under samma kam heller.

Tiggarna har kommit endast för att få ihop pengar till sina familjer och ärligt så ger jag aldrig något p.g.a. att jag jobbar 100% men lönen ska ju gå till mina omkostnader och familjen.

När det gäller flyktingarna som oftast flytt terrorism och krig bl.a. Visst tycker jag att storebror USA borde hjälpa dem så de kan stanna i sitt egna land istället för att fly.

Sen allt som man läser om att de kommer hit och tar våra jobb, det retar min än mer för dom tar dom jobben som säkert stått tomma i år och ingen svensk skulle ta i vilket fall som helst. Bättre att någon gör jobben än att de står tomma.

OCH med handen på hjärtat, om t.ex. ISIS kommer till Sverige så skulle många fly OCH säkert också förvänta sig att få hjälp med bostad, pengar m.m. MEN varför det? Vi är ju inte villiga att hjälpa...
Bandit,nu håller jag inte med,om du är i sådan kris,farför då skaffa 4-5 ungar när du inte har mat för dagen åt dig själv,o sen komma o kräva "ta hand om mig o min familj" nä FY FAN för dessa skithögar.kostar oss en massa pengar,nä satsa på vår egna ungdomar med dessa pengar
sorry , nu tröt mitt tålamod
flytta ditt snack till ett annat forum mickel

ni andra skall ha heder av att försöka hålla det på en anständig nivå
/göcke

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem