Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Familj och hälsa

Vart är vi på väg

Vart är vi på väg

Ur led är all tid numera nästan. Man får snart börja fundera på om man kan gå ut i lugn och ro, eller måste man kanske skaffa sig skyddskläder och annat. Sorgen och glädjen de vandra tillsammans, så börjar texten i en gammal psalm, men i den franska huvudstaden är det nu mest den första halvan som gäller. Ha en bra tid alla. L.
Antal svar på detta inlägg: 21
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Nej Rolle, inget sopas under någonstans, men som sagt, risken finns att sidan blir helt sjuk av dessa trista saker och meningen med Internetstart är ju som vi vet inte av den kalibern. Låt oss leva ändå och ha den frihet vi ändå har. Hälsn. L.
Ja, det är en märklig värld vi lever i. Frihetsälskande västländer har redan befriat Afganistan, Irak, Libyen och just nu håller på med att befria det gamla kulturlandet Syrien. Befria från vad? När nu dessa länder har överlåtits åt de fria marknadskrafterna så flyr människorna därifrån. Märkligt! Ja, otacksamhet är världes lön!
Det skall ju inte diskuteras politik i detta forum, men vi alla har ju i o med Paris blivit varse att det alltmer hotfulla våldet finns runt knuten.

Något att betänka inför nästa val.

Vem vet hur många av våra nyanlända som är rekryterade av IS?

Kanske din granne i tältet bredvid.........

Majoriteten av Svenska Folket har ju själva valt att sätta sig i den sits vi nu sitter i. Så varför klaga?

Vill vi verkligen ha det så här.?

Majoriteten i vårt land är de facto numer inte ursvenskar.

Själv är jag livrädd för framtiden, och mina barns välfärd, i detta nu tynande Sverige, balanserande på avgrunden. Framtiden är Mörk.


Betänk


Med vänlig hälsning

Masken
Annons
masken , ursvensken finns inte i Sverige , om du inte menar Samerna
så ditt påstående är lika haltande som allt annat

framtiden är bara mörk om man gör det till det.

ledsen men jag håller inte med domedagsprofeterna
att fly död och förstörelse är allas rättighet.

men drar ni de flyende över en och samma kam som att de är terrorister
då är den här tråden slut för idag.

för då har ni satt er själva i samma sitts som killen som dödade andra i en skola.
och som var född svensk och av svenska föräldrar.

förenklar man det så kan alla få till det så det passar hur man själv tycker.

men det är inte IS (InternetStarts) syfte att sprida dessa irrläror.

de andra kan ni kalla Daesh det gör hela den muslimska världen.
och även Frankrikes president.
Göcke ! Var Vikingarna Samer som bodde i Birka ???
RolleBe det jag menar är att vi Svenskar är uppblandade
så det är ingen idee att kallas oss ursvensk , det är malplacerat.

rent ut sagt småabsurt att försöka finna rötter så långt tillbaka
när man vet att endaste sättet är att göra en genjämförelse för att kunna säga att man är ursvensk.

vi blir svenskar när vi föds i landet och svenska medborgare om vi flyttar in i landet och får den rätten att kalla oss det.

och allt annat är helt oviktigt.

angående vikingarna så kan de också ha satt sina genetiska spår i något av de krisdrabbade länderna, är de då ursvenskar eller vad tycker ni.

i så fall kanske vi skall säga att det är därifrån det barbariska kommer ifrån.
(det är vikingarnas fel)

hör ni inte själva att det haltar.. ursvensk????

har svårt att hålla mig för skratt.
Göcke, Samerna är definitivt inte Sveriges ursprungsbefolkning, såvida dom inte
höll till nere i södra Halland och Skåne. På den tiden för ca 15.000 år sedan höll inlandsisen stora delar av Norden i sitt grepp.

Om vi nu antar att teorin som de flesta spekulerar i (att germanerna) var bland de första i Sverige så finns det kanske sanning att finna där hur det blivit så att många svenskar är rasister.

Största frågan är; Var Adam och Eva färgade eller vita??
Oavsett svaret är a eller b så uppstår följdfrågan hur uppkom den vita respektive den svarta (färgade) befolkningen.

Vad hette deras Gud, JHVH eller Allah?

Majoriteten vita anser att Jihad är en felaktiv livssyn. Man skall iof sig inte måla F-N på väggen, men bara att titta 1 timme i veckan på Efterlyst numer Brottsplats
så kan vilken 5-åring som helst räkna ut vilken färgsort som står bakom de flesta morden, stölderna, attackerna, våldtäkterna.

Titta på fängelsestatistiken ang. hudfärg, etniskt ursprung så får du nog upp
ögonen och förstår att många "Svenskar" är rädda för utvecklingen.
Min hemtjänstpersonal är till 50% invandrare/barn till invandrare. Flertalet av dessa är djupt oroade över utvecklingen, som nu kommer oss allt närmare.

F1-presidenten Jean Todthar hamnat i blåsväder sedan han jämfört dådet i Paris med som han säger; Varje dag dör det 3 500 personer på våra vägar. ... Enligt Todt var den tysta minuten planerad sedan tidigare för att högtidlighålla en minnesdag för dödsoffer i trafiken. (Han är Fransman)

Somliga negligerar fakta, vissa räds. Det måste vara skönt att leva i det blå,
pilla sig i naveln och tycka att "det där" kan nån annan sköta.


Inte undra på att man ser mörkt på framtiden, Göcke.

Med vänlig hälsning

Masken
en väl inövad slutfras masken

nej jag är inte rädd för utvecklingen när jag ser så många som står upp för solidariteten ,däremot är det en avgrund vi möter oss om vi faller för allt hat som genomsyrar somliga.

den är en skjukdom
Vill börja mitt inlägg med och fråga RolleBe vad du menar med frågan "Var Vikingarna Samer som bodde i Birka ???" till Göcke? Varför jo, jag kan förklara att Vikingar var Inte endast svenskar utan nordbor och då vid kusten vilken Viking betyder.

Vikingar fanns även i Ryssland eller rusland som det hette då, vikingar for till Afrika och hade respekt för de blåa folket som bodde i blåland.

Sen angående ISIS så kan jag berätta att jag har kollegor på jobbet som är muslimer och även de är rädda för ISIS och de säger att de är så sluga att ett flertal redan kommit in i Sverige med flykting strömmen.

Sen kan man skylla på muslimer men även kristna har varit exakt likadana, då de kristna dödade de som hade hedna- tro. Det skapades ett kors som heter Vargkors som är mjölner åt ena hållet och kristet kors åt det andra för att inte de skulle dödas.
Masken.. Du skrev "Göcke, Samerna är definitivt inte Sveriges ursprungsbefolkning, såvida dom inte höll till nere i södra Halland och Skåne. På den tiden för ca 15.000 år sedan höll inlandsisen stora delar av Norden i sitt grepp".

Vilka var då ursprungsbefolkningen menar du? Inte fanns väl södra Halland eller Skåne då? Samerna är besläktad med indianer och eskimåer som är ursprungsbefolkning, eller var spanjorer och engelsmän först i Amerika t.ex.?

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem