Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Låsning

Låsning

PC:en låser sej med jämna mellanrum, efter cirka 5-10 minuter går den igång igen. Vi två tillfällen den senaste veckan har jag varit tvungen att bryta strömmen
Vad kan tänkas att felas ?
Antal svar på detta inlägg: 8
surfar du till en nyhetsida med IE11?? som har flasch reklam..
eller saknas någon enhet i enhetshanteraren (drivrutier som inte kan instaleras)
Hello, just det där med reklamen börjar bli en riktig plåga, som du säger Göcke, vissa sidor låser allt, enda hjälpen är om man kan stänga ner reklamskylten, eller så får man stänga sidan helt och börja om från början. Här klarar vi ju oss tacksamt nog från den typen av rackartyg. Ingen isskrapa idag, våren på väg redan ?? Hälsn. L.
pc:n, är det en stationär??
Annons
binarwa
Beskriv lite mera. Vid vilka tillfällen låser den sig. Är det när du surfar, eller när du jobbar med något eller vad?
Vilken dator har du och vilket OS.

Kolla enhetshanteraren om det ser ut att saknas någon drivrutin vid någon enhet.
Tyvärr har jag upptäckt att windows 10 inte alltid installerar de sista drivrutinerna automatiskt, utan man får lov att klicka på respetive enhet och välja uppdatera drivrutin automatiskt. Kolla det för säkerhet skull. Det är väl främst grafikkortet.

Sedan kan du ju köra felsökaren för att se om något händer. Kolla i loggen under datorhantering om du hittar något fel.
Såg att du skrivit om win10 och bildskärm i september. Kan detta ev. problem med grafikkortet fortfarande spöka?
Vad ha du för grafikkort i datorn.

Själv hade jag problem med myrornas krig ibland. Dessutom startar inte bildskärmen ibland från viloläge så då har jag fått köra norsk reset. Nu har jag dock lärt mig att alt+F4 avslutar program som är igång och det är bara att trycka några gånger tills jag tror att rutan med stäng av kommer upp och då kör jag enter och datorn stannar på rätt sätt.
Per-A, när jag bytte program här på grund av slut på de gamla då fick man en ny typ av viloläge, måste ändå skriva in lösenordet när man kör igång,,och iofs kan det ju vara en bra säkerhetsåtgärd också om man vill ha saken för sig själv. Finns mycket teknik idag. Tjing.
Lagera. Bytte program??? Om det är inloggning till windows så går det att köra utan inloggning om du så vill.
Klart P-A,men det är ju en viss mening med inloggningen också så den får nog leva vidare, bara det att det gamla Vista home premium inte krävde lösenordet från viloläget. Man överlever. Hälsn.

Sida:
1


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem