Torsdag 25 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Går inte att skriva ut

Går inte att skriva ut

Jag installerade Windows 10, samtidigt bytte jag till en större ssd disk. Jag använder Internet Explorer som webbläsare. Swedbank som internetbamk. Problemet är att när jag ska skriva ut från internetbanken går det inte. Min skrivare Canon Pixma ip 8750 skriver ut ett vanligt Word dokument utan problem. När jag klickar på skriv ut i internetbanken , händer inget, skrivaren reagerar inte. Den lägger ett dokument i kö. Nu måste jag starta om datorn för att kunna skriva ut ett Word dokument. När jag klickar på Ctrl+P för att skriva ut ett Word dokument, får jag upp en dialogruta där jag kan välja skrivare och andra inställningar. Den dialogrutan har en vit bakgrund med svart text. När jag försöker skriva ut från internetbanken, får jag upp en dialogruta med svart bakgrund och vit text. Jag har provat med alla webbläsare och resultatet blir detsamma. Det är samma sak med min HP LaserJet P1006. Säkert någon inställning som har en bock fel någonstans. Är det någon som kan hjälpa mig med detta problemet?
Antal svar på detta inlägg: 15
Sidor: 1 2 Nästa »

Hej.
Kolla att det är din Cannon skrivare!!!
Windows 10 lägger till en egen.
(Du ser det till vänster och där kan du med pilen välja din egen skrivare).
Mvh/chrille2
och vad står det i dialogrutan??
och varför skriva ut från banken ??
och varför skriva ut från en websida ??


ska det j... så är det just från de nämnda två som du nu föreslår..
det behöver inte ens vara skrivardrivrutinen som är problemet.
utan inblandade webskript på sidorna

webbsidor är en styggelse att skriva ut från, det vet varenda en som jobbar på företag där användarna tömmer hela pappersmagasin för en enda rad på en websida
Kolla så att det inte är någon sådan XPS skrivare som är förvald från Internet Explorer. Det brukar hända
Annons
Göcke. Jag vill ha en papperskopia när jag betalar mina räkningar på Swedbanks internetbank. Nu är det också så att en nära bekant som har samma utrustning som jag har förutom hans skrivare är för A4 medan min är för A 3. Han skriver ut internettbankens sidor.
jo jag har förstått att det papperslösa samhället är en utopi

men problemet behöver inte vara hos skrivaren eller skrivardrivrutinen
utan ligger i Swedbanks koppling via webb gränssnittet.

jag har stött på alldeles för många som datorerna dyker på när de skall skriva ut en websida , men påföljd att de kör norsk avstängning på datorn.

med detta har ni sen snart en korrupt disk som påföljd.

men det är upp till er hur ni vill göra

jag rekommenderar att spara utskriften före , endera som pdf eller XPs format

och testa den vägen innan ni lägger ut mer krut på problemet.
Göcke. Jag har försökt att spara men även det går inte. Spara till pdf hade varit perfekt.
Varför inte göra en PrintScreen eller skärmklippsverktyget å sen klistra in i ett Word dokument som sedan sparas i biblioteket. Betalada räkningar. Då slipper man skriva ut det, för man har ju en kopia ändå.

Eller så markerar man all text man vill ha med å sedan kopierar och klistrar in som ovan,..
misko , du tar orden ur munnen på mig

båke , har du office paket i datorn??
Microsoft print to pdf
eller
Microsoft print to XPs

måste du installera, de finns inte där självmant
Har du Dropbox eller OneDrive så kan du få skärmklippen direkt där så fort du tryckt på knappen.
Båke. Du har inte svarat på om du får upp din skrivare i rutan vid utskriftsförsöken från banken.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem