Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdateringar ställer till det bara

Uppdateringar ställer till det bara

Det med uppdateringar är inte kul. Nyligen funkade min dator och efter några minuter när jag inte var vid dator och och kom fram till burken ser jag att den har startats om utan att jag märkte det, säkert ngn. Uppdatering som även sabbade min post då jag plötslig kunde inte öppna posten eller även öppna mina bilder då det hackade upp sig.
Inte kul inte, när man har ingen koll på burken :( Har Win10 just på den dator men på en annan har jag win 8.1 så den behåller jag, då jag har mindre strul än med Win10.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Tack så mycket ja kolla på uppdateringar och fanns en från Asus installerade den och se nu funkar det med Med vänlig hälsning jocke.
när du är igång karlerik så kolla även dina appar så de blir uppgraderade.
jag hade 14st appar som de uppgraderade på min bärbara just nu
Hur kollar man att apparna blir uppdaterade. Genom att starta dom en efter en eller?
Annons
öppna store , klicka på din profilinloggning till vänster om sökraden i store , välj
nedladdningar och uppdateringar / sök efter uppdateringar
Tack Göcke. Körde men det fanns inga uppdateringar till mina appar, men nu vet jag hur jag ska göra. Får väl kolla en gång i månaden.
Ha ha! Verka som mitt gamla vista slår w10 än så länge? Tycks vara stora problem!
Jag har försökt att kolla mina appar, men kommer inte in i Store just nu. Det blir bara en vit sida.
Av erfarenhet sedan tidigare så misstänker jag att det ligger en uppdatering och blockerar. Det ligger en uppdaterinig tillgänglig Uppdatering för Windows 10 version 1511 för x64-baserade system (KB3122947 men när den ska installeras så kommer felkoden 0x80070643 .
PerAsk , kör sfc /scannow kommandot som admin i kommandofönstret.

Jag har också haft problem med att Store inte öppnas som den ska.

Jag testade detta och fick det till att fungera.

Use the Powershell
The last solution on our list is the Powershell. You can try to restore the availability of your App Store with one command in the PS. Just follow these steps:

Open the Start menu and in the Search field enter Powershell.
Right click the Powershell icon, and choose Run as administrator.
Enter: Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register “$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml”}.
Press Enter to execute the command.
du tog orden ur munnen på mig JohanHex

men menar ni att ni får problem med store , efter det att det har fungerat??

börjar att tro att ni har kört en del gamla rensprogram typ ccleaner mfl

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem