Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Uppdateringar ställer till det bara

Uppdateringar ställer till det bara

Det med uppdateringar är inte kul. Nyligen funkade min dator och efter några minuter när jag inte var vid dator och och kom fram till burken ser jag att den har startats om utan att jag märkte det, säkert ngn. Uppdatering som även sabbade min post då jag plötslig kunde inte öppna posten eller även öppna mina bilder då det hackade upp sig.
Inte kul inte, när man har ingen koll på burken :( Har Win10 just på den dator men på en annan har jag win 8.1 så den behåller jag, då jag har mindre strul än med Win10.
Antal svar på detta inlägg: 30
Sidor: «1 2 3

Jag kan bara "prata" för mig själv och får skriva att store har krånglat både vid övergången till Win 10 samt den sista stora uppdateringen där jag fick version 1511 på Win 10.

Har även fått problem med Windows Update när 1511 installerades men har hittat en lösning via nätet (Google)

Ccleaner ska vara kompatibel med Win 10, men jag har läst på en del forum att den kan ta bort lite mer än den ska.

Får bli diskrensning och manuell rensning av registret i framtiden.

Annars så är jag nöjd med Win 10.
Jag fick igång Store. Först körde jag felsökaren för win update och den hittade ett fel som den inte kunde reparera.
Sedan körde jag en serie kommandon i comandotolken och därefter felsökaren igen och när jag kollade Store så fungerade den, men däremot får jag fortfarande inte in uppdateringen som ligger och väntar.
Har också kört sfc kommandot, men det hittar inget fel.
store och windows update hänger inte ihop , det är det första du måste ha i åtanke

store och appar jobbar mycket mot filsystemet och kraschar de så är en sfc det första och en test av filsystemet det viktigaste innan man jagar vidare.
Annons
Helt plötsligt var uppdateringen borta. Vet inte vad som skedde, men nu säger datorn att den är uppdaterad.
undrens tid är inte förbi..
För att man inte ska ha det tråkigt ang. uppdateringar :) så idag fick jag plötsligt uppdatering från min vanliga Win.10 till Win 10 home. Det var mycket omfattande uppdatering som tog 45 min.
Än så länge så försvann mina två genvägar som jag hade på skrivbordet men allt annat finns kvar. Lite annorlunda design märker jag men ska kolla vidare nu, hoppas på inga negativa överraskningar.
Med Win10 så har maskinen tagit kommandot över människan. Jag vet inte än om jag ska skaffa nåt annat för jag gillar inte alls det här.

Jag fick strömavbrott i helgen. Samtidigt så pågick nån uppdatering vilket skapade en massa problem när nät o dator la av. När jag så småningom fick igång batteridrift så funkade inget. Men datorn fick stå på och på nåt sätt så fixade det sig så w10 startade igen. Sen så startade datorn om ett antal ggr utan att jag förstod det jag trodde batteriet var slut. Haha...

Nu är el tillbaka och allt funkar bra men det irriterar mig att jag inte kan bestämma över maskinen.


Kanske du bemästrar den nästa år när du fyller 3 år.
Klart att du bestämmer! Du klarar väl av att stänga den?
Klart att det är nyheter mest varje dag. Men som loket antyder, du verkar ju vara en tuff 2-åring, blivande 3-åring, inte alla i den åldern som fixar sådana här saker, hahaha. Lycka till. L.

Sida:
« 1 2 3


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem