Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: Övrigt

Comviq avbrott

Comviq avbrott

Stort och långt avbrott just nu. (Och min stackars mamma som blev svårt sjuk idag också kan jag inte nå)

En olycka kommer sällan ensam som det heter.

Antal svar på detta inlägg: 12
Sidor: 1 2 Nästa »

Som sagt Harlekin, ofta kommer det i serie olyckorna. Läste just om avbrottet ,de jobbar och sliter för fullt för att få ordning på saken. Teknikens under är på väg att ta över allt. Lycka till. L.
Nja jag tycker att de bara upprepar mistagen man gjort innan. Ingen lär sig längre av sina och andras misstag
Jag är sällan så beroende av telefon men just när en närstående blir sjuk samma dag så känns det inte bra. Jag minns den tiden då det bara fanns Televerket och vägguttag med bakelittelefon och nummerskiva. Det är bara jag i familjen som har internet annars så hade jag kunnat nå dom på via skype eller mail.
Annons
När vi tar bort den äldre tekniken så ser vi hur sårbara vi blir
På elsidan är det lika illa
De som bor i stormområdena i Sverige har ju drabbats av avbrott.
Avbrottshot som borde ha varit eliminerade för länge sedan
Just Göcke ,,detta med stormskador borde ju inte få förekomma, rensa undan allt som kan orsaka felen och stäng till eller gräv ner ledningarna. För 50 år sedan fanns det ju inte såna tekniska möjligheter men idag, borde ju vara garanterat . Bara hoppas att det ordnar till sig. Tjing. L.
För 50år sedan fixade man till det med att det fans mer arbetskraft
Info om Comviq
http://www.di.se/artiklar/2015/12/4/stora-storningar-i-comviqs-nat/
Hur många gissar ni är drabbade över Sverige? Det verkar ju vara ganska många?!

följde man det på FB så var det kört i hela Sverige för Comviq, även i morse
Jag sa upp fasta linan för några år sen. Eftersom jag bor i skogen med luftledningar så slutade den att funka vid storm och var det åska så blixtrade det jämt i huset.

Idag så har jag 2 ab för internet, dator med Tele2 mobilt och smartphone med Telia.

Allt har varit väldigt stabilt med väldigt få avbrott och jag är väldigt nöjd. Skulle det ena fallera så funkar förhoppningsvis det andra.

Jag är beroende av stabil uppkoppling pga dagliga affärer på börsen och även lite poker ibland.


Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem