Måndag 29 april 2024 vecka 18
Forum
Kategori: Dator och internet

Text på svt fungerar inte

Text på svt fungerar inte

Att välja T text, den möjligheten finns inte på min laptop, om jag ev.vis går in på svtplay.se.
Har w10, internet Explorer som webläsare.
Har provat med edge, och chrome, inget fungerar. Har dock ej startat om efter de sistnämnda bytena. Behövs detta? Eller vad är fel? På mobiltelefonen svtplay kan man direkt välja text.

Hur gör jag?

God fortsättning

Masken
Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

På min firefox funkar det, men jag tror Inte det är webbläsaren eftersom texten fungerar inte i appen heller.
Hello, text-TV-n har sitt eget liv, fast det hänger ju inte på SvT utan på det bolag som sköter textningen och annat. Kanske inte rör det här problemet, men om man tittar på programtablåerna nu så finns det snart ingen dag utan att det är fel någonstans. Och just nu gäller det till ex sändningarna från Junior-VM-et, det sänds inte heller där det står att de SKA sändas. Ok, god tid. L.
Du har nog set det jag såg också Bandit att de olika svtplay avsniten reagerar olika i IE11 och Edge .
Annons
Svtplay har gjort några förändringar idag så det stora Tet har kommit tillbaka i både ie11 och edge
testa om textningen fungerar idag !!!
Svtplay text fungerar utmärkt med både firefox och I.explorer 9, i varje fall om man kör med Windows vista som OS.
Nilho , nu var det ie11 och edge som inte kunde få växlingen i textningen
och det fungerade i vissa av svtplays äldre utbud

Firefox har det inte varit några problem med.
men nu är det intressanta , fungerar det för er som det inte fungerade för

masken ?? till exempel
Jag kollade edge och det fungerar nu,
Tack Bandit ,
tänk att så mycket kan påverka en. och så var det svtplay själva som var orsaken..
fick nästan gråa hår på kuppen..
när det fungerade och sedan inte
började man undra vad som hände..
Påtalade problemet för SVT, och nu verkar det fixat till sig.

Fortfarande finns problem kvar som när man tittar på rapport och vill pausa så kan man/hinner man inte trycka på stopp, men om man trycker mitt på rutan pausar det. Men att stänga av ljudet det får man göra med datorns volymknapp.
Heja SVT. Kanske en tyst protest mot för låga licensavgifter.

Tack alla ni som skaffat er grått hår på kuppen


Masken


masken du ska kunna pausa och starta om genom att trycka på mellanslag också. Ibland är den grinig och fungerar först efter att man klickat med musen på bilden.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem