Fredag 29 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10

Windows 10

alla mina ikoner på skrivbordet har blivit dolda.

men har några ikoner i aktivitetsfält bl.a. skype när jag sätter muspekaren över Skype öppnas en lite ruta o när jag går upp och ställer mej i den rutan då dyker ikonerna upp, men så fort jag flyttar pekaren därifrån försvinner ikonerna igen.

Har installerat om windows 10 men med samma resultat.

kan inte öppna åtgärdscenter . vad göra
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: 1 2 Nästa »

det är skrivbordet du menar dyker upp efter din beskrivning??

kan det vara så att du skapat två skrivbord och det nu visas ett blankt skrivbord

att du skulle få samma fenomen av att installerat om w10 låter inte troligt.
precis men saknar vissa ikoner i aktivitetsfält också tillexempel edge ikonen och min epost.

går inte att högerklicka på skärmen heller.
Edge och e-post får du inte på aktivitetsfältet, de finns på start
Annons
Hade dom där tidigare.

Får också fel kod 0x8007025d när jag försöker återställa till en tidigare återställning
Hade samma fel i morse. Efter det att jag startade dator fick inga ikoner på skrivbordet, bara på aktivitetsfält. Startade om datorn så kom dom tillbaka.
Har en annan fråga, kanske någon kunnig skulle hjälpa mig. Nyligen köpte ny HP Pavilion stationär dator. Den hade 8 Gb Ram minne DDR3 1600 MHz. Uppgraderade den till 16 Gb exakt samma minne med samma parameter. Dator accepterade det och när jag tittade i Systemet så såg det tydligt att det finns 16 GB RAM. Man märkte direkt att dator var mycket snabbare när man öppnade vissa program.
Men då hände ett konstigt fel. När dator och skärm "somnade" (energisparläge)
så jag kunde inte "väcka" den. Jag var tvungen att ta bort sladdarna, tömde dator minne med at trycka på strömknappen i 15 sek. så dator startade.
Varför blir det så här. Själva dator enligt beskrivningen kan man uppgradera till 16 GB RAM, så vad är det för fel som jag gör.
har inget att komma med annat än att du slaslan skall köra kommandot
i kommandotolken som admin sfc /scannow

och att du krisbz har något fel i det senaste minnet eller att du går i energisparläget med för många program igång
Har du ett tomt skrivbord uppe? Klicka på ikonen Aktivetsvy nere i Aktivitetsfältet nere till vänster.
Hej Göcke. har gjort som du sa men det fanns inget speciellt.

tomas2. den enda aktivitetsvy jag får upp är när jag högerklickar i aktivitetsfältet då kommer tre allternativupp visa applikationer , meddelandeikoner, pektangentbord och dom två första är förbockade

det lustiga är att jag har Skype ikonen i aktivitetsfältet och när jag markerar den så kommer ikonerna upp på skärmen, men så fort jag flyttar pekaren försvinner ikonerna.

ja jag har ett tomt skrivbord, kan inte vänsterklicka på startknappen och
åtgärdscenter heller
har du aktivitetsvy ikonen på aktivitetsfältet slaslan ?
trycker du på den så nere i höger hörn ser du ett +tecken för nytt skrivbord och om du har flera redan
har du ett förstoringsglas i aktivitetsraden så kan du söka på de program du vill komma åt

högerklickar du på aktivitetsraden så kan du välja andra hjälpmedel osv

instalerar du ett nytt w10 finns inget på skrivbordet..
nej tyvärr ingen aktivitesvy i aktivitetsfältet.

men datorn funkar för jag har utforskaren i aktivitetsfältet där jag kan öppna mina program ifrån.
har intenet Explorer öppet nu då är det en tjock blå rand som visar att den är öppen men har samma blårand på Skype ikonen som inte är öppen, när jag ställer pekaren på Skype ikonen så försvinner Explorer och ikonerna kommer upp på skärmen, flyttar jag pekaren kommer Explorer tillbaka.
hoppas jag varit tydlig nog.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem