Fredag 19 april 2024 vecka 16
Forum
Kategori: Dator och internet

Windows 10

Windows 10

alla mina ikoner på skrivbordet har blivit dolda.

men har några ikoner i aktivitetsfält bl.a. skype när jag sätter muspekaren över Skype öppnas en lite ruta o när jag går upp och ställer mej i den rutan då dyker ikonerna upp, men så fort jag flyttar pekaren därifrån försvinner ikonerna igen.

Har installerat om windows 10 men med samma resultat.

kan inte öppna åtgärdscenter . vad göra
Antal svar på detta inlägg: 19
Sidor: «1 2

kan inte vänsterklicka på varken startknapp eller åtgärdscnter.

flera ikoner i aktivitetsfält är mörkgrå när man petar på dom bl. a. epost edge,

store men går ej att öppna
du har väl flaggan nere i vänster hörn??
där kan du välja inställningar (kugghjulet) och se en lista över dina program och appar högerklickar man på dem kan man välja var man vill se dem..
funkar inte detta så är nästa fråga
koggar du in med lokalt konto eller med ett Hotmail/livemail/outlook konto

skapa ett nytt användarkonto med lokalt konto och admin behörighet
men innan starta om datorn logga in på ditt gamla konto
logga sedan ur och in på det nya lokala kontot
Annons
ja jag har flaggan men kan bara högerklicka på den då får jag upp den gamla startmenyn inget kugghjul eller så

är inloggad med microsoftkonto,

okey ska försöka med det sistnämda
har nu fått tillbaka ikonerna på skärmen men i övrigt är det som vanligt

kan ej vänsterklicka på flagga och få upp apparna i windows 10,
kan heller inte öppna åtgärdscenter nere till höger

och skap nytt konto verkar inte heller gå

så vad som återstår är väl en hederlig fabrikare

och alla återställningspunkter har försvunnet efter att jag ominstalerade windows 10 i söndags
så hur återställer man till ett datum några veckor bort
har du om-installerat det har du inga återställningspunkter. på win10

har du uppgraderat från en tidigare windows , måste du in i kontrollpanelen och backa , är det en ren installation har du ingen sådan funktion.

det känns som du har gjort en rejäl tankevurpa när du jobbar med installationen av win10

gjorde du det som en uppgradering från början ??
iså fall har det gott totalt på sned i ditt laborerande

låter som du får backa och göra om , och göra rätt från början.
Hej . Nu har jag öppnat i felsäkert läge och laddat in windows 10 på nytt utan att ta bort alla privat filer, nu funkar det , men då uppstod ett annat problem ingen ljud i datorn har uppdaterat drivrutiner till ljudkortet.

men får till svar att ett fel har uppstått , så datorn är tyst
Öppna Start, ange Enhetshanteraren, och välj den i resultatet. Under Ljud-, video- och spelenheter, välj ditt ljudkort, öppna det, välj fliken Drivrutin > Uppdatera drivrutin. Om Windows inte hittar en ny drivrutin, sök efter en på enhetstillverkarens webbplats och följ instruktionerna.


•Om inte det fungerar, prova att avinstallera ljuddrivrutinen genom att öppna Enhetshanteraren, högerklicka (eller håll ned) på ljuddrivrutinen och välja Avinstallera. Starta om enheten så försöker Windows installera om drivrutinen.


• Om inte det fungerar, prova att använda den allmänna ljuddrivrutinen som medföljer Windows. Gör så här: i Enhetshanteraren, högerklicka (eller håll ned) på din ljuddrivrutin > Uppdatera drivrutin > Välj drivrutinsprogramvara som redan finns på datorn > Låt mig välja från en lista över drivrutiner som finns på datorn > High Definition Audio-enhet > Nästa och följ installationsanvisningarna.

hej. då var allt fixat efter en fabriksåterställning och nedladdning av windows 10 igen

så hoppas jag det ska funka ett tag.

tack för allt tips

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem