Torsdag 28 mars 2024 vecka 13
Forum
Kategori: Dator och internet

Låsa mapp

Låsa mapp

Hur ska man gå tillväga att låsa en mapp med lösenord? Är ingen expert på datorn, ballar mig titt och tätt.
Antal svar på detta inlägg: 17
Sidor: «1 2

Jag håller med Göcke, varför ska man låsa en mapp? Om det är fler personer i ett hushåll som använder samma dator så är det väl för att man inte har hemligheter för dem eller?

Sen lite info så finns flera program som en annan användare av datorn kan hämta hem gratis, detta program "fotograferar" allt som sker på datorn oavsett inloggning. Och det innebär att personen som vet att programmet finns kan se alla sidor man varit inne på samt att den sparar lösenord "synligt" alltså inte astrixer ***

Så oavsett syftet med att låsa en mapp så kan vem som helst öppna det :)
Nu har väl ändå detta forum spårat ut helt, hur kan Du Göcke, med flera i tråden, skriva på detta sätt??? Varje människa har väl rätt att göra som och vad man vill och ställer man en fråga så hjälp i stället honom med detta och ställ inte en massa motfrågor och var definitivt inte oförskämd som du har varit denna tråden Göcke med flera i tråden!!!

Detta är ju för fan mobbing, ursäkta mitt ordval men blir så förbannad när man behandlar någon på detta sättet!!!
Spårat ur eller inte. Saken är ju den att det hänger på hur man tyder och tolkar både frågor och svar. Angående en viss moderator här inne så har det väl gått lite väl långt i antydningar och beskyllningar mot honom av olika slag och innehåll. Vissa frågeställare kan få till en rätt så underlig ton vissa gånger, inte första gången det sker nu. Finns en säker lösning av saken;Om det inte rör en personligen så skriv något annat i stället, då går allt bra för alla och envar. Hälsn.L.
Annons
Nu är ni lite väl snarstuckna och läser in saker som inte ens jag antyder
jag är helt ointresserad av innehållet

Låser man en fil/mapp kommer andra problem in ,

jag är intresserad av vilket skydd som kan vara lämpligt att implementera på grundfrågeställningen, och den är diffus eftersom RolleBe inte har de datorkunskaper som han säger.

så borde det vara enkla grejor och kanske inte ens kräver en IT-suport för att utföra

den andra frågan är , ska mappen/filen enbart vara på en dator ??
eller skall den förflyttas med tex ett usb minne , eller är det enbart för de som använder en dator som låsningen skall gälla.?

sluta nu att angripa mig , jag vill ha ett svar från RolleBe, så får ni själva hjälpa honom om ni kan tekniken.
Oj, Oj, jag ber om ursäkt att det har blivit ett sånt rabalder att låsa en mapp med lösenord. Man får väl ladda ner det till en sticka, eller enklast är ju att radera. Äsch, inte var det så förbenat viktigt med den saken, undrade bara.
RolleBe , kan du svara på de frågorna som jag har ställt
så kanske svårighetsgraden kan elimineras.

orsaken är annars enkel , windows har inte faciliteten med att lösenords skydda mappar och filer

utan det måste till tredjeparts mjukvara ..
Detta sägs vara enklaste programmet att låsa enskilda mappar:

http://fspro.net/my-lockbox/" target="_blank">http://fspro.net/my-lockbox/

Snabbstartsguide:

http://fspro.net
/my-lockbox/quickstart.html

Sida:
« 1 2


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem