Lördag 27 april 2024 vecka 17
Forum
Kategori: TV, film och musik

ÄNTLIGEN LÖRDAG IGEN

ÄNTLIGEN LÖRDAG IGEN

Time for tävlingar, lite enkla saker bara, men vi ska göra något. Så här denna helg.

Dagens filmanagram nr ett; SOCKERHALTIGT VINSTRIKA SOFIA
Figuren; SVEN MILJÖ.
Svensk film från 2015.
Ledtråden: Uppdrag på sommarlovet.

Filmanagram nr två; KRIG ÄR ÄNGSLAN.
Figur i filmen; EMIL ZONSTIA.
Svensk film från 1982.
Ledtråden; När frun är bortrest.

Några dubbeltydiga ord so...

Visa/dölj hela huvudinlägget

Antal svar på detta inlägg: 23
Sidor: «1 2 3 Nästa »

Men du Lagera, Filmanagram 1, ????


Vill du läsa min Osynligt text, ta fram strykjärnet sätt på högsta temperatur, håll en stund mot skärmen så får du se vad som uppenbarar sig.


Kan dröja mellan 10-15 minuter
Hohohoho,masken, tror nog jag avstår,hehe, strykjärnet är inte använt på en massa år så det tar nog en vecka att värma upp det, men vi vet ju nu alla vad vi hade förra veckan, eller huuur. Ta de lugnt och njut sommaren så länge vi har den, tjingeling.
Men plocka fram, järnet och för att det snabbare ska få upp tempen ställer du nersidan mot ex.vis den gamla tjocka Stockholmsdelen (telekatalogen) annars fungerar det utmärkt med en tjock linneduk under. Låt stå dom timmarna det behövs, gå ut och shoppa under tiden.

Alternativ sätter du 1 spisplatta på fullt ös, över plattan lägger strykjärnet.

Sedan dags att sätta järnet på bildskärmen.


Och får du avslöja filmanagram1.
Annons
Film 1 = Tsatsiki, farsan och olivkriget med Liv Mjönes
Hej callecan, du har rätt om filmen, men tyvärr är allt redan klart för denna gången, men du får fler chanser. Hälsn. L.
Men hallå! callecan är väl den första som gissat rätt på den, det där med järnet och hä är väl inget svar????
Hell Maud, alltså, jag sitter och rodnar här, får skylla på värmen, du har nog rätt i att callecan tog filmen nr 1 i alla fall. Det där svaret om strykjärnet etc fattar jag inget, tror han skojar, nu har du också en tom ruta här på slutet, är det någon ny teknik som man missat eller,heheh? Må gott nu. L.
callecan, ber om ursäkt, verkar som värmen gör intrång i knoppen, tur vi har Maud här som du ser,hehe, du tog ju filmen nr 1 då alltså, hade precis för mig att den var klar men,, ok, grattis. L:
Jojo man får hålla ögon på gubbsen här, hihi
Maud, Passa dig noga. vet var din brevlåda bor. Hohohoho. skakar du nu eller ? Men hur som,, din tomma ruta, har du dold text där eller blev det bråttom bara? Lugnt och fint nu. Hej.

Sida:


Skriv ett svar

Du måste vara inloggad för att skriva ett svar.

 Logga in eller klicka här för att bli medlem